Ukazuje se, že využívat elektromobil v zimě není žádný problém, jelikož katastrofické scénáře o extrémně sníženém dojezdu kvůli topení jsou pouze známým mýtem. A tak lze s elektromobilem klidně vyrazit třeba i do hor. Tedy do míst, kde jsou vozovky zasněžené, kde se nesolí a pokud máme štěstí, tak je zde silnice alespoň trochu posypána štěrkem nebo pískem.
V případě smyku má elektromobil několik kladů
Dostat smyk na zasněžené nebo zledovatělé silnici není až tak nic neobvyklého. V tu chvíli je třeba umět vůz zvládnout. A tady se ukazují hlavní přednosti elektromobilů. Tou první je jejich baterie. Obvykle je uložena ve spodní části vozu, čímž tak výrazně sníží i jeho těžiště. To, čím je níže, tím lepší může být samotná ovladatelnost auta, což se hlavně při smyku hodí.
Druhým pozitivem je to, že v elektromobilu neřadíme, a tak v něm nemáme ani spojku. Právě tu řada lidí při smyku sešlápne (často také v kombinaci s brzdou), což není úplně ideální řešení. Kola přestávají být v závěru a dostat se z takové situace není lehké. U elektromobilu spojka prostě není, a tak kola i nadále držíme v požadovaném záběru.
Třetím kladem je rekuperace. Schopnost elektromobilu brzdit a tím dobíjet elektřinu. Stačí dát pouze nohu z plynu. I to je vlastnost, která přijde při smyku vhod. Díky rekuperaci není třeba řešit brzdu, jelikož o zpomalování, ale neustálé udržení kol v záběru, se postará systém pro rekuperaci. Vám tak stačí pouze držet volant a zatáčet na správnou stranu.
Je tu však jedno negativum
Tím je hmotnost elektromobilů. Vzhledem k velké a často těžké baterii jsou elektromobily mnohdy výrazně těžší, než je tomu v případě klasických motorů se spalovacím motorem. Co to v praxi znamená? Pochopitelně výraznější prodloužení brzdné dráhy, což může na sněhu a ledu mít i řadu následků. S tímto je třeba u čistě elektrického vozu a jeho používání v zimě počítat.