Možností, co ovládat a nastavit v autě, je celá řada. Tlačítka v interiéru jsou buď mechanická, nebo digitální, ukrytá v infotainmentu. Mnoho z nich přináší užitečné funkce, ale na jiná je lepší raději nesahat. Konkrétně jedno není vhodné aktivovat vůbec. Je to takzvaný eco režim, který dnes najdeme v mnoha moderních vozech.
Ekonomicky a ekologicky
Eco režim, jak už název napovídá, má jediný cíl. Upravit chování auta tak, aby jezdilo s co možná nejnižší spotřebou. Aby byl jeho provoz co možná nejvíce ekonomický. K tomu se váže i druhá stránka daného režimu. Když se auto chová ekonomicky, musí se zároveň chovat i ekologicky, tedy ohleduplně k přírodě. Na první pohled se tedy volba tohoto režimu může jevit jako volba z rozumu. Ale úplně pravda to není.
Auto nepojede
Je dobré si uvědomit, že eco režim může mít smysl v koloně nebo při popojíždění ve městě v nízké rychlosti. V běžném provozu ale jeho použití příliš smysl nemá. Při konstantní, dlouhodobé jízdě v podstatě neovlivní vůbec nic. Při běžné jízdě mimo obec může přinášet spíše komplikace. Auto na plynový pedál reaguje příliš neochotně, motor nemusí nabízet plný výkon. Předjetí jiného auta nebo vyjetí kopce se s tímto režimem můžou stát nemožné. V tu chvíli ho lze považovat dokonce za nebezpečnou volbu, jak kvůli riskantnosti manévrů, tak i kvůli brzdění provozu.
Od nastartování
Nejenom že v autech máte možnost si tento režim aktivovat. Některé automobilky jdou ještě dál. Při nastartování se totiž tento eco režim aktivuje automaticky. Řidič musí udělat úkon navíc a přepnout vůz do režimu jiného – normálního, komfortního, sportovního… Kdo si této automatické aktivace nevšimne, může mít pocit, že jeho auto nejede. Důvod této lenosti je jenom ten, že se auto chová dle nesmyslného nastavení, které moc benefitů v reálném provozu stejně nedokáže přinést.
Zdroj: https://www.progressive.com/answers/what-is-eco-drive-mode/