Dodge ukázal modernizovaný Challenger SRT

Měsíc po premiéře modernizovaného Challengeru v klasických variantách se na modernizaci podívali také inženýři divize SRT. Výsledek? Vyšší výkon atmosférického osmiválce a především verze Hellcat!

V uvozovkách klasický Challenger SRT se od nového modelového roku pyšní atmosferickým osmiválcem 6.2 HEMI, který má výkon vyšší o 15 koní a točivý momente narostl o 6 Nm. Výsledkem je 491 koní a 643 Nm. Na zadní kola výkon přenáší šestistupňový manuál nebo, poprvé v historii modelu, osmistupňový automat TorqueFlite.

Po vzhledové stránce dostalo klasické SRT hliníkovou kapotu s nasávacím otvorem, nová přední světla a jiný zadní spoiler. Zadní světla jsou podobně jako u klasického Challengeru vybavena LED diodami a americky svalovec jezdí na dvacetipalcových kolech. Interiér rovněž vychází z modernizovaného modelu, když dostal 8,4palcový multimediální systém Uconnect, sportovní sedadla a nové dekory.

Mohlo by vás zajímat:  Nová Moto Guzzi V7 přijíždí ve dvou zajímavých verzích Special a Stone

O stupínek výše je v hierarchii modelů SRT verze Hellcat s 6.2litrovým osmiválcem HEMI, který je navíc vybaven kompresorem. Výsledkem je výkon vyšší než 600 koní, což je nejvíc, co kdy produkoval sériově vyráběný osmiválec koncernu Chrysler. O přenos výkonu se opět stará šestistupňový manuál či osmistupňový automat. Mimo to má Hellcat rovněž přední splitter, větší zadní spoiler a sání vzduchu s označením Air Catcher. Dvacetipalcová kola jsou oproti standardnímu modelu lehčí, mají pneumatiky Pirelli P Zero Nero a za nimi se ukrývají brzdy Brembo s průměrem kotouče 390 mm a šesti pístky.

Mohlo by vás zajímat:  Britská Škoda představila opancéřovaný Superb Combi, stojí podobně jako Panamera Turbo

Oba Challengery SRT dostanou systém Drive Modes, který dle zvolení jednoho ze tří přednastavených režimů (Sport, Track, Default) upraví nastavení řízení (pouze u klasického SRT), trakce, převodovky, podvozku, pádel řazení (u verze s automatem) i dávkování výkonu. Čtvrtým módem je Custom, kde si řidič tyto hodnoty přizpůsobuje sám. Oba modely rovněž dostaly upravené ABS, ESC a kontrolu trakce.

Zajímavý je ještě jeden režim, který si Dodge připravil a který označuje slovíčkem Valet. Po jeho aktivování se sníží výkon motoru i jeho točivý moment, převodovka přeřazuje dříve než normálně, u automatu nejde řadit pádly pod volantem, zablokovaný je Drive Modes i Launch Control, řízení, trakce i podvozek se přenastaví do režimu Street a kontrola stability je v plném režimu.

Mohlo by vás zajímat:  Nový vzhled Audi A4 – co se změnilo?

##challenger_hellcat##

Zdroj: Dodge