Máme tady to, na co jsme všichni již dlouho čekali! Po nekonečných teaserech a nekvalitních fotkách z promo videí si můžeme konečně oficiálně představit nový Dodge SRT Viper. Automobilka si nemohla nebrat lepší místo pro debut než domácí autosalon v New Yorku.
Po stránce designu se vůz více přiblížil současným trendům. Mě osobně se velmi zamlouvají přední bi-xenonové svítilny, obrovský přední nárazník s integrovaným splitterem a rozměrnými prostory pro přívod vzduchu k motoru a brzdám. Boule na střeše jsou odkazem na první generaci Viperu, výfukový systém vedený v bočních prazích jakbysmet. Zadní část mnohým připomíná Maserati GranTurismo, zde je však obohacena o masivní spoiler a LED diodová světla. Nový Dodge SRT Viper jde zkrátka s dobou, přestože celková koncepce tvarů působí docela umírněně.
Zatímco předchozí generace vozu vykazovala nevalnou kvalitu interiéru, nyní je dle dostupných zpráv vše v pořádku. Zapracovalo se na hodnotných materiálech a byly použity moderní výrobní technologie. Mluvím nyní o sportovních kožených sedačkách, které jsou umístěny o 20 milimetrů níže, digitálním přístrojovém štítu, prémiové audio soustavě Herman Kardon a informačním systému Uconnect, s obrazovkou o úhlopříčce 8,4“.
Pod tradiční dlouhou kapotou se nachází desetiválec o objemu 8,4 litru. Mimo jiné díky širokému použití kompozitních materiálů, vysokopevnostních kovaných pístů a novým katalyzátorům ze sebe jednotka vydá 477 kW a 814 Nm točivého momentu. Oproti předchozí generaci došlo k navýšení o 30 kW a 54 Nm. Agregát posílá veškerý výkon na zadní kola prostřednictvím šestistupňové automatické převodovky.
Nový Viper je nejen výkonnější, ale také podstoupil rozsáhlou odtučňovací kůru. Hmotnosti 1521 kilogramů, čili úbytku 45 kilogramů oproti předchozí verzi, bylo mimo jiné dosaženo díky širokému použití uhlíkového vlákna, hořčíku a plastu.
Vysoký výkon ve spojení smuší vahou si vyprosil dokonalou podvozkovou základnu. Nový Dodge SRT je o 50% tužší než předchůdce, za což zodpovídá nová hliníková podpěra ve tvaru písmene X pod kapotou auta. Tím to ale nekončí. Díky zcela novému zadnímu zavěšení a samosvornému diferenciálu je zcela bezpečné poslat veškerý výkon na zadní kola i při vypnutém systému kontroly trakce a stabilizace.
Dodge Viper bude mimo standardní verzi SRT dostupný i v atraktivnějším balení GTS. Hlavní předností je vyšší výbava, obsahující elektricky nastavitelná kožená sedadla, polstrování dveří a palubní desky v barvě vozu, litá kola Venom s šesti paprsky či adaptivní tlumiče Bilstein DampTronic Select. Viper GTS dostane oproti verzi SRT i měkčí pneumatiky Pirelli P Zero Corsa.