Daihatsu představilo nové Move

Od poloviny devadesátých let se řadí Daihatsu Move k nejpopulárnější modelům na japonském trhu a není divu, krabicovitou karosérii s vynikajícím využitím vnitřního prostoru si zamilovaly hlavně rodiny s dětmi. Aktuální vydání pak kromě prostorného interiéru přiváží i lepší bezpečnost a atraktivnější design.

Koncový zákazník dokonce může volit ze dvou designových provedení. To klasické má novou masku chladiče, nárazník i světla, výrazněji tvarované Move Custom se může pochlubit optickým bodykitem, zadním spoilerem, maskou chladiče s příčnými lamelami, LEDkovými zadními světlomety a především předními světly s LED diodami pro denní svícení. V interiéru vyniká nejen nový multimediální systém s obrazovkou na vrcholku středové konzole, ale především 4,2palcovým TFT displejem mezi budíky. Použité materiály mají nyní nejen lepší zpracování, ale především lepší kvalitu a spolu s čalouněním lze volit hned několik barevných kombinací. 

Mohlo by vás zajímat:  Lehké univerzální stroje Honda prošly významnými změnami a jsou připraveny na všechny výzvy

Nejdůležitějším aspektem Move však stále zůstává vnitřní prostor, který je při délce 3395 mm, šířce 1320 mm a rozvoru 2455 mm ukázkový. Dvojici zadních samostatných sedadel lze navíc posouvat v rozsahu 240 mm a vytvořit tak více místa pro kolena cestujících či zavazadla. Daihatsu rovněž nabízí možnost sklopení předních sedadel. Největší novinky však Move schovává pod karosérií. Nový monokok je z velké části vyroben z vysokopevnostní oceli, takže kromě úspory 20 kg je zároveň o dost tužší. Přepracování se dočkalo i zavěšení. Zajímavá je nabídka bezpečnostních asistentů, obsahující varování při vybočení z jízdního pruhu, adaptivní tempomat nebo automatické brzdění.

Mohlo by vás zajímat:  Studenti Škody vyrobili zajímavý koncept

Pod kapotou se ukrývá zážehový tříválec o objemu 0.66 litru ve variantě s i bez přeplňování. Atmosférická mutace má maximální výkon 52 koní s kromě dvoukolky je nabízena i s pohonem všech kol. Pokud zvolíte turbodmychadlem dopovanou verzi, dostanete 64 koní a rovněž pohon dvou nebo čtyř kol. C obou případech je přitom k dispozici pouze bezestupňový automat CVT, s nímž si slabší verze nárokuje 3,22 l/100 km a silnější 3,65 l/100 km.

Prodej v Japonsku běží už od včerejška a nejlevnější Move s pohonem dvou kol a atmosférickým tříválcem tam pořídíte za 1 134 000 jenů (cca 212 000 korun). Pokud japonský zákazník zatouží po čtyřkolce, musí si připravit minimálně 1 258 200 jenů (cca 235 000 korun), přeplňovaná verze pak výjde na 1 317 600 jenů (cca 247 000 korun). Agresivnější Move Custom stojí v základní konfiguraci 1 404 000 jenů (cca 263 000 korun), čtyřkolka přijde na 1 528 200 jenů (cca 286 000 korun) a přeplňovaná verze na 1 539 000 jenů (cca 288 000 korun).

Mohlo by vás zajímat:  Volkswagen představil praktičtější verzi modelu Lavida

Zdroj: Daihatsu