Když započala spolupráce Fiatu a Chrylseru, nastalo naprosté zděšení v situaci, kdy Lancia představila jako své nové modely pouze přeznačkované Chryslery. Uplynul nějaký čas a Lancii se daří poměrně dobře. Nyní však ze spolupráce začíná těžit i Chrysler – na japonský trh totiž nakukuje malá Ypsilonka s jeho znakem na kapotě!
Design modelu je naprosto stejný jako u evropské verze, tedy až na znaky na kapotě a kufru. Mnohem více však byla ořezána nabídka motorů! V Japonsku koupíte pouze verzi s motorem 0.9 TwinAir o výkonu 85 koní a robotizovanou převodovkou DFN.
Náhled do ceníku pak nabídne pohled pouze na dva výbavové stupně – Oro a Platinum. Obě verze nabídnou systém stop & start, ESP, automatickou klimatizaci, mlhovky, šestici airbagů anebo všechna okna v elektrice. Vyšší verze Platinum pak nabídne třeba bi-xenony, dešťový senzor, tempomat nebo kožené čalounění.
Ceny modelu nejsou nikterak nízké – základní verze stojí 2 350 000 jenů (cca 560 000 Kč) a vyšší verze Platinum dokonce 2 600 000 jenů (cca 620 000 Kč). Ve relativním porovnání s jinými dováženými modely je to ale spíše průměrná cena.
Mnohem více je však zajímavá skutečnost, že skrze dealerství Fiat si v Japonsku můžete koupit také „originál“ s logem Lancia. Těch se letos prodalo již 89 a v nabídce motorů nechybí ani atmosférická jednotka 1.2 (69 koní). Pravdou však zůstává, že cena je o několik desítek tisíc výše – startuje na 2 900 000 jenech (cca 692 000 Kč). Každopádně bude jistě zajímavé pozorovat vnitrostranický kanibalizmus…