Automobilka Borgward měla v dobách největší slávy třiadvacet tisíc zaměstnanců a prodávala více než milión vozů ročně. Dnes se po ní však slehla zem. Tedy až doteď, nyní je prý tohle slavné jméno německé automobilové historie zpět.
Do Ženevy sice nepřivezli žádný nový vůz, ale krásně zrestaurovaný typ Isabella Coupé z 50. let s čtyřválcovým zážehovým motorem o objemu 1,5 litru. Tento kousek patří přímo rodině Borgwardů. Vůz je nalakován kombinací barev připomínající Chevrolet Bel Air ze stejné doby.
Borgward má ale větší plány, než vystavovat stará auta. Po padesátileté absenci se totiž chce automobilka vrátit na trh a udělat si celosvětovou reputaci jako výrobce precizních, progresivních a kvalitních vozů. Zkrátka takových, na jaké jsou zákazníci u německých výrobců zvyklí. Navíc by ale nové Borgwardy měly ve svých majitelích budit hrdost tak, jak to Isabella dělala v 50. letech. Nikdo zatím neví, zda moderní prémiový vůz bude velká limuzína, sportovní kupé nebo malé městské vozidlo. Tedy nikdo kromě šéfa Christiana Borgwarda a designéra Einara J. Hareideho. Nejpravděpodobnější je však nějaký praktičtější vůz s hybridním nebo elektrickým pohonem. Každopádně by Borgward mohl do segmentu dobře zapadnout.
Zdroj: Carscoops