BMW zmodernizovalo řadu 1

BMW řady 1 se dočkalo poměrně rozsáhlého faceliftu, při kterém se nejen vzhledově přiblížilo sourozencům řady 2, ale především se dočkalo instalace poslední generace tříválcových jednotek bavorské automobilky.

Přední část se více přiblížila řadě 2 Active Tourer a kromě přepracovaného nárazníku a větších ledvinek dostala i nově tvarované světlomety, standardně vybavené LED diodami pro denní svícení. Za příplatek lze modernizovaný tří- nebo pětidvéřový hatchback vybavit i kompletními LEDkovými světlomety či LED mlhovkami. Z profilu vynikne nová horizontální linie, která auto opticky rozšiřuje. V zadní části se řada 1 učila od kupé či kabrioletu řady 2, proto zde najdeme LED diodová světla ve tvaru písmene L

Uvnitř jsou nejvíc na očích ovladače klimatizace audiosystému s pochromovanou úpravou a leskle černým povrchem, respektive nové čalounění sedadel. Již v základní výbavě nabízí BMW 6,5palcový displej multimediálního systému s ovládáním iDrive, automatickou klimatizaci, rádio BMW Professional a dešťový senzor. Za příplatek lze získat multimediální systém s 8,8palcovým displejem a navigací, která dokáže v případě volby osmistupňového automatu Steptronic řidiči doporučit, kdy je dobré zvolnit nebo úplně sundat nohu z plynu. V přeplněných městech jistě nejednou využijete parkovací asistent doplněný o možnost příčného parkování, naopak na delších trasách se bude hodit adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go.

Mohlo by vás zajímat:  Škoda Scala v Česku jen v lepší výbavě. Základ nekoupíte

Největší změny si však bavorská automobilka schovala pod kapotu, kde se usídlily dva tříválce – zážehová patnáctistovka ve verzi 116i má 109 koní a 180 Nm, vznětová patnáctistovka ve verzi 116d (za příplatek též s palivo šetřícími technologiemi EfficientDynamics Edition) má 116 koní a 270 Nm. Benzínovou paletu dále tvoří šestnáctistovka  o výkonu 136 koní s točivým momentem 220 Nm ve verzi 118i, respektive o výkonu 177 koní s točivým momentem 250 Nm ve verzi 120i a dvoulitr ve verzi 125i o výkonu 218 koní s točivým momentem 310 Nm. Z naftových jednotek jsou k dispozici celkem tři verze dvoulitru – 118d má 150 koní a 320 Nm, 120d 190 koní a 400 Nm a 125d 225 koní a 450 Nm. Všechny pohonné jednotky jsou ve standardu vybaveny šestistupňovou manuální převodovkou, vyjma verzí 116i a 116d EfficientDynamics Edition jí lze za příplatek vyměnit za osmistupňový automat Steptronic. Ten je pro změnu jedinou volbou pro verzi 125d. K dispozici je i pohon všech kol pro BMW 118d a 120d, v prvním případě je hatchback vybaven manuálem, ve druhém automatem.

Mohlo by vás zajímat:  Toyota modernizovala model Passo

Vrcholem nabídky i nadále zůstává BMW M135i s třílitrovým šestiválcem TwinPower Turbo o výkonu 326 koní (nárůst o 6 koní) s točivým momentem 450 Nm. Tyto hodnoty jsou přenášeny na zadní kola prostřednictvím šestistupňového manuálu (zrychlení na 100 km/h za 5,1 sekundy) či osmistupňového automatu (zrychlení na 100 km/h za 4,9 sekundy), čtyřkolka využívá výhradně služeb automatu (zrychlení na 100 km/h za 4,7 sekundy). Maximální rychlost je vždy omezena na 250 km/h. Pokud by Vám sportovní či klasická verze nevoněla, můžete zvolit linii Advantage, Sport, Urban nebo M sportovní paket.

Mohlo by vás zajímat:  Volkswagen ID.3 postupuje do finálového kola prestižní ankety Car of the Year 2021

Zdroj: BMW