Když v roce 2003 zakládala automobilka BMW s modelem X3 segment SAV (Sports Activity Vehicle) asi netušila, že se na deset let prodá přes milion těchto automobilů. I přes tento, jistě úctyhodný výkon, je třeba X3 udržovat stále v kondici a proto přijíždí modernizované provedení druhé generace.
Vzhled modernizovaného provedení se významně přiblížil poslední generaci BMW X5 a to jak provedením masky chladiče, tak i designem světlometů a nárazníků. Konec konců jsou to hlavní body celého faceliftu. Nová X3 dále dostane čtyř nové barvy karosérie a pět nových designů litých kol, na přání se pak dodávají balíčky xLine, obsahující ochranu podvozku nebo osmnácti- či devatenáctipalcová kola, a M Sport, obsahující aerodynamický bodykit, osmnátci- až dvacetipalcová kola nebo sportovní podvozek.
Díky přepracované přední části se zvětšila celková délka vozu o 10 mm (na 4658 mm), na prostor v kabině to však nebude mít vliv. Podobně jako zvenku, i uvnitř můžete vybírat z celkem čtyř nových barev čalounění a stejného počtu provedení dekorativních lišt. Nové jsou držáky nápojů, vylepšení se dočkal multimediální systém včetně sdruženého ovladače iDrive s dotykovou plochou.
Pod kapotu se dostal nový vznětový čtyřválec s objemem dva litry, který ve verzi xDrive20d produkuje 190 koní a 400 Nm – o 6 koní a 20 Nm víc než u předchůdce. Z převodovek je tento motor nabízen s šestistupňovým manuálem a osmistupňovým automatem, přičemž s automatem spotřebuje motor jen 5,2 l/100 km. Úpravami prošla také verze sDrive18d s výkonem 150 koní, točivým momentem 360 Nm a pohonem zadních kol. V kombinaci s šestistupňovým manuálem si řekne o 5 l/100 km, automat je o 0,1 l/100 km žíznivější. Ostatní motory zůstávají beze změn – ze zážehových jednotek to jsou sDrive20i (184 k), xDrive20i (184 k), xDrive28i (245 k), xDrive35i (306 k), z dieselů pak verze xDrive30d (258 k), xDrive35d (313 k).
Zdroj: BMW