BMW 325iX E30

Redaktoři z Petrolicious se dostali k nejlepší verzi BMW řady 3 generace E30 – modelu 325iX. Pokud jste vyrůstali v 80. letech, tak nejspíš jste fanouškem druhé generace BMW řady 3. Ta má název E30 a patrně se vám jako první vybaví vrcholná verze M3, která se poprvé objevila právě u této generace. M3 je ovšem velmi ceněná a její ceny se pohybují velmi vysoko. „Běžnější“ vozy generace E30 jsou ale pořád velmi oblíbené u začínajících petrolheadů.Mnohdy až není pěkné, jak kdysi běžné BMW v jejich rukou dopadá. Jejich pořizovací cena je příznivější a navíc jsou dobře dostupné. Přesto i zde najdeme méně obvyklé modely.

Mohlo by vás zajímat:  Historie Tatra 602 Tatraplan Sport

Potkat dnes zachovalé E30, které jakoby nedávno vyjelo z mnichovské továrny, udělá každému fandovi do aut radost. Nejčastěji se asi bude jednat o běžné 318i, nebo výkonnější 325i. A se stejným motorem se dělala i verze 325iX. Písmeno X u BMW znamená pohon všech kol. Ale málokdo ví, že se tahle libůstka objevila už u takto starých modelů. Není divu, vzniklo jich hodně málo. Vyrběly se od roku 1986 do roku 1991, v letech 1988, 1990 a 1991 se prodávaly i v USA. V Evropě bylo k dostání i kombi 325iX Touring.

Mohlo by vás zajímat:  Ferrari F50 (1995 - 1997)

Na první pohled se od běžné trojky tolik neliší, má ale rozšířené lemy kol. Přesto ale nemá třeba větší světlou výšku, což bývalo u čtyřkolek běžné. Zpočátku tak vůbec netipujete větší schopnosti průjezdu terénem. Tu trochu naopak limitují nástavce prahů. Vše dohromady ve výsledku dává velmi dobře vypadající vůz s perfektními jízdními vlastnostmi.

Pokud snad po jednom zatoužíte, třeba vám v kladném rozhodnutí pomůžou fotografie vozu Manuela Lecluse, člena francouzského klubu majitelů BMW E21 a E30.

Mohlo by vás zajímat:  Volkswagen Passat slaví – kolik vozů bylo vyrobeno?

Zdroj: Petrolicious