BMW 218xd Active tourer – „Skutečně aktivní MPV“

Bmw 2 12

V tomto testu jsme podrobili zkoumání BMW „dvojkové řady“, které s sebou nese dva významné akty. Prvním aktem ze strany mnichovské automobilky je vývoj dvojkové řady, tedy MPV. Druhým aktem je pak revoluční posunutí pohonu na přední nápravu. Jelikož se jedná v případě této značky o nový segment jsme o to zvědavější jaký bude výsledek.

MPVéčko s dodatkovým označením Active Tourer je v portfoliu BMW spíše doplňkovým modelem, který vykrývá volné místo v nabídce. Tato filozofie je ze strany bavoráku ne zcela typická, nicméně „dvojka“ nemá vábit stávající klientelu, ale z tiskových zpráv je patrné, že má přinést klienty, kteří o „bavoráku“ dosud ani vážně neuvažovali.

Automobil snoubí typické vlastnosti a prvky. Jde o funkční propojení sportovního ducha a prostoru, chcete-li praktičnosti. Mezi typické prvky, které byly přeneseny ze stávajících řad jsou signifikantní ledvinky a jak známe od modelu E36, také „angel-eyes“. Při pohledu zezadu pak lačné oko pozorovatele upoutá ostré zalomení zadního světlometu, které připomíná písmeno L. To je ovšem asi tak vše…na zbytku se designéři a konstruktéři vyřádili.

Mohlo by vás zajímat:  TEST Renault Mégane GT220 vs. Škoda Octavia RS Combi

Prostornost, chcete-li praktičnost. Jelikož se chtě nechtě jedná o MPV, u kterých je chrakteristické vyšší posazení řidiče tak ani v tomto ohledu bavorák neustoupil. Na tento fakt však velice povedeně reaguje řešení interiéru. Palubní deska společně s bočními dekory řidiče velice příjemně obklopí a dodá pocit bezpečí. Poslední design interiéru korunuje nová generace volantu, který svým usazením ale zejména zpracováním s průměrem nelze hodnotit jinak než na výbornou s hvězdičkou. Podobně lze hodnotit i sedačky minimálně přední řady. Skvěle do nich zapadnete a při sportovnější jízdě nepustí ani o píď. Zadní sedačky v těchto řadách využijí téměř výhradně jen děti, kterým nebude chybět snad vůbec nic. A kdyby náhodou mohou využít instalovaný infotainment. Vyšší postavy si však takový prostor, komfort nedopřejí. Rozložením interiéru v MPV na to prostě není stavěné.

Mohlo by vás zajímat:  Test LEXUS LC 500 Convertible Hokkaidó Edition - z galerie umění rovnou do ulic

Nezmínit nelze ani pár faktů o pátých dveřích a zavazadlovém prostoru. Při zachování zadních sedadel je objem vyčíslen na 468 litrů. Nestačilo-li by vám, můžete prostor sklopením sedadel zavazadlový prostor zvětšit na celých 1510 litrů. Sklopení zadních sedadel je opravdu jednoduché, postačí jen stisknou tlačítko a vůz se o vše postará. Pro přípravu auta pro nakládku v kombinaci s elektrickým ovládáním pátých dveří stačí „jedna ruka, jedna noha“.

Motoricky se jedná o diesel, respektive turbodiesel, který je dostupný v několika variantách. Všechny tři jsme možnost testovat (zatím) neměli, ale naše 218d se dvoulitrovým čtyřválcem je pro tento model se svým výkonem 110kW naprosto, naprosto dostačující. 218Ka se hodí jak do města, zejména při využítí Eco-drivu, potažmo start-stop systému, kteří šetří vaši peněženku, ale hlavně planetu. Jelikož je motor odhlučněn a má pěkně tichý a kultivovaný chod, bude start-stop systém snesitelný i pro odpůrce této vymoženosti. Na dálnici pak motor při standardních rychlostech jen ševelí a svezení na delší trasy tak nebude nijak zatěžovat vaše ušní bubínky. To podtrhuje i vylazená aerodynamika vozu.

Mohlo by vás zajímat:  Test Citroën ë-SpaceTourer: Společník na rodinné výlety plánované podle toho, jak je nabitá baterie

Co se týče podvozku, měli jsme možnost mít variantu „M-packet“. Čili stavitelný a tužší základ pro cestování. Z řad veřejnosti je občas na tento podvozek slyšet nemalá kritika. My s tímto však razantně nesouhlasíme. A to z několika důvodů. Za prvé, je to BMW. Za druhé, skvěle řešené ovládání nastavení podvozku. Za třetí, tak si kupte Mercedes řady B.

Fakt je prostě takový, že podvozek skvěle tlumí nerovnosti a nenechá se rozhodit při prudších manévrech na dálnici ani při „myškování“ v centrech měst.

Autozine chválí!