Města ve svých centrech nechtějí dieselová auta a volí ten nejjednodušší způsob, jak je vytlačit. Většinou mají zákaz skutečně takové vozy, které by často neměly být ani v provozu. Pokud má někdo naftové auto, které je staré pár let, nemývá s vjezdem do center velkých měst problém. Tedy pokud jde o většinu. Je jedno, které aktuálně výrazně přitvrdilo. Tím městem je Berlín.
Do centra mohou jen auta plnící normu Euro 6
Berlín zvolil celkem radikální krok, jelikož zástupci města rozhodli, že z důvodu ochrany ovzduší nesmí do centra města ta auta, která neplní normu Euro 6. V porovnání s řadou jiných měst je to jedno z nejpřísnějších opatření. To se zatím týká ulice. Jako první začalo nařízení platit v ulici Silbersteinstrasse, která se nachází ve čtvrti Neukölln. Další ulice postupně přibývaly. Plán Berlína je jasný. Jakmile bude mít dostatek značek, osadí jimi celé centrum města.
Zákaz i pro pár let stará auta
Berlín oproti jiným městům výrazně přitvrdil. V řadě jiných je standardem plnění normy Euro 5, zatímco v tomto německém městě je vyžadována norma Euro 6. Připomeňme, že první vozy plnící normu předchozí, tedy Euro 5 byly homologovány v letech 2009. A o 5 let později, v roce 2014 byly homologovány první vozy s normou Euro 6. To v praxi znamená, že i když máte pár let staré naftové auto, můžete pořád spadat do předchozí normy Euro 5 a beztrestně se do centra Berlína nepodíváte.
Pokuty jsou zatím nižší
Nad dodržováním daného nařízení bude bdít policie, která bude neukázněné řidiče také pokutovat. Pokud by v zakázané zóně nachytala některého z řidičů osobního vozidla, bude muset zaplatit pokutu ve výši 25 eur. Tedy v případě že se neprokáže tím, že má výjimku. Tu dostávají nejenom zdravotně postižení, ale třeba i taxikáři, nebo řemeslníci kteří v některé z těchto dotřených částí měst realizují své zakázky.