Audi představuje plug-in hybridní Q7

Plug-in hybridní technologie e-tron se mezi modely Audi rychle rozšiřuje. Do Česka se na průzkum vydal hatchback A3 Sportback, v několik set kilometrů vzdálené Ženevě má tato technologie premiéru v supersportu R8SUV Q7. Asi tušíte, že ve velkém SUV jí nakonec využijete nejefektivněji.

Q7 ve svých útrobách kombinuje vznětový třílitrový šestiválec o výkonu 258 koní s točivým momentem 600 Nm a elektromotor, umístěný mezi spojkou a osmistupňovým automatem Tiptronic, o výkonu 128 koní s točivým momentem 350 Nm. V kombinovaném hybridním režimu (aktivuje se plným sešlápnutím plynového pedálu a projevuje se automatem v poloze D) má 5,05 metru dlouhé SUV k dispozici celkem 373 koní a 700 Nm točivého momentu. Výkon je přenášen na všechna kola pomocí systému quattro, čímže se ze Q70 e-tron stává první naftový plug-in hybrid se systémem quattro. Více než akcelerace na 100 km/h za 6 sekund a maximální rychlost 225 km/h oslní spotřeba 1,7 l/100 km, respektive čistý elektrický dojezd 56 km (celkově je udáván rádius 1410 km) díky lithium-iontovým akumulátorům o kapacitě 17,3 kWh pod podlahou zavazadlového prostoru. Jejich nabití trvá, dle zvolené nabíječky, minimálně 2,5 hodiny. Navigační systém MMI plus s internetovým připojením Audi connect pak úzce spolupracuje s hybridní pohonnou jednotkou a upravuje její využití pro co nejnižší spotřebu paliva dle informací o dopravě v reálném čase. Volit mezi čtveřicí nabízených režimů však může i sám řidič.

Mohlo by vás zajímat:  „Neo“, jako nová revoluce. V čem a od koho?

Všechna kola disponují pětiprvkovým zavěšením, řízení pro změnu elektromechanickým posilovačem řízení. Novinkou je integrovaná tepelná pumpa, která sbírá ztrátovou energii z elektrické jednotky a využívá jí například k rychlejšímu výhřevu auta při nízkých teplotách. Vzhled je od standardní Q7 odlišen upravenou maskou Singleframe, specifickými otvory v předním nárazníku, aerodynamicky optimalizovanými koly s devatenácti palci a zadním difuzorem. Uvnitř je standardem 12,3palcový digitální přístrojový panel, již zmiňovaná navigace MMI nebo audiosystém s prostorovým zvukem. V příplatkové výbavě se objevuje například vzduchové odpružení. Prodej se v Německu rozjede v létě, kdy se Q7 e-tron quattro dostane do Česka je otázkou.

Mohlo by vás zajímat:  Smart od roku 2020 pouze v elektrické verzi

Zdroj: Audi