Pokud v dnešní době chcete opravdu rychlou dálniční limuzínu, zamíříte k Bentley, Mercedesu nebo Audi. A právě ingolstadtská automobilka nyní přichází s ještě výkonnější verzí S8, kterou odlišila přídomkem „plus“.
Jejím největším „plus“ je bezpochyby pohonná jednotka – dvakrát přeplňovaný čtyřlitrový osmiválec TFSI o výkonu 605 koní s točivým momentem 700 Nm. Ten jde navíc v režimu overboost krátkodobě zvýšit až na 750 Nm. V porovnání se standardní S8 se jedná o nárůst 85 koní, na čemž mají lví podíl úpravy v čele se speciální řídicí jednotkou motoru, zvýšením otáček a plnicího tlaku turbodmychadla, upravenými výfukovými ventily a novou vnitřní geometrii turbodmychadla. Přes osmistupňovou převodovku Tiptronic je síla přenášena na všechna kola, limuzína je dále vybavena sportovním diferenciálem, dynamickým řízením a adaptivním vzduchovým odpružením. Dynamické hodnoty relativně těžké S8 plus (základem hliníkové karosérie je nicméně prostorový rám ASF o hmotnosti jen 231 kg) berou dech – 100 km/h dosáhne z klidu za 3,8 sekundy a vyvine maximální rychlost až 305 km/h. Standardem ve většině zemí je sice pořád ještě omezovač na 250 km/h, v rámci příplatkového dynamického paketu nicméně jde rychlost navýšit. Vedle posunutí omezovače jsou součástí zmiňovaného paketu ještě keramické brzdové kotouče, vyztužené uhlíkovými vlákny, s antracitově šedými brzdovými třmeny, a také sportovní výfuková soustava.
Že jedete v nejsilnější specifikaci A8 poznáte již na první pohled. Přední splitter a klapky v bočních otvorech pro přívod vzduchu jsou vyrobeny z karbonu, víku kufru dominuje spolier v barvě karosérie, který však za příplatek lze zhotovit také z uhlíkových vláken. Maska chladiče Singleframe a dvojité lišty jsou leskle černé, zatímco voštinová struktura mřížek bočních otvorů pro přívod vzduchu a masky chladiče je matně černá. Lesklý černý lak mají dále také kryty zrcátek (vedle barvy karosérie nebo karbonu), ozdobné lišty na bočních oknech nebo difuzor s karbonovým rámečkem a dvěma koncovkami výfuku. Přední světla standardně využívají technologii Matrix LED, ta zadní jsou pro změnu zatmavená. Speciálně pro tento model byla navržena 21palcová kola s pneumatikami o rozměru 275/35, respektive matně stříbrný lak karosérie Florett. V nabídce budou nicméně všechny odstíny pro standardní S8, stejně jako příplatkový stylistický paket.
Kabina je kompletně čalouněná černou kůží, kontrastují sní snad jen švy v červeném odstínu Arras na palubní desce či sportovní sedadlech. Strop a plocha pod zadním oknem jsou z černé Alcantary, což podtrhuje sportovní vzezření sedanu. Hlavní dekorační lišta palubní desky je z kartáčovaného hliníku, klavírní lak zdobí páku automatické převodovky a středovou konzoli. Před tříramenným koženým sportovním volantem je dvojice budíků se šedým podbarvením a bílými ručičkami, které v kapličce doplňuje displej palubního počítače. Ve standardní výbavě nechybí čtyřzónová automatická klimatizace, navigace MMI Navigation plus, audio Bose s prostorovým zvukem nebo elektrické otevírání víka kufru. S8 plus bude dostupná výhradně s krátkým rozvorem za základní cenu 145 200 euro (cca 3,93 milionu korun).
Zdroj: Audi