Na redakční test tohoto vozu jsem se upřímně velmi dlouho těšil. Škoda Superb, její třetí generace, pro mne totiž představuje vůbec nejhezčí škodovku z aktuálně nabízené palety vozů značky. Připočtěme si k tomu nejsilnější dodávanou motorizaci v kombinaci s automatickou převodovkou DSG, pohon všech kol, nejlepší výbavu a barvu, která námi testovaný Superb posouvá absolutně mimo zajeté koleje tohoto modelu. Škoda Superb Sportline, to je snaha automobilky o posunutí této prostorné limuzíny o další stupeň výše, a to hlavně díky sportovnosti a sexappealu, kterými tato verze disponuje. Pojem Sportline přináší mladoboleslavským vozům také jistou dávku originality a částečné individualizace.
Na druhou stranu ale chápejme pojem Sportline převážně jako další stupeň výbavy, který však vozům přináší jistou přidanou hodnotu po stránce vzhledové, a to jak v oblasti exteriéru, tak interiéru.
Superb Sportline je v rámci exteriéru opepřen hned několika odlištnostmi, oproti klasické verzi. Jedná se především o černé doplňky, respektive o černou barevnost například přední masky, bočních zpětných zrcátek, lemování bočních oken, nebo o černou velice decentní odtrhovou hranu zadního víka kufru. Dále tu máme chromovanou dvojici koncovek výfuku, devatenáctipalcová litá kola a o 15mm snížený adaptivní podvozek. Testovaný vůz navíc disponoval barvou, kterou automobilka nabízí pod názvem Dragon Skin, jedná se však o barevnost, která má největší podíl na již zmiňované originalitě a na pocitu, který musí uspokojit každého extroverta, kdy se za Vaším vozem každý otočí. Tento pocit je o to zajímavější, když středem pozornosti se stane právě taková šedá myš, jakou u nás je právě Škoda Superb. Osobně žádným extrovertem nejsem, ale s testovaným Superbem nešlo odolat a tohoto pocitu si neužít.
Interiér vozu Vám samozřejmě nabízí veškeré prvky klasického Superbu, kterým primárně dominuje ohromná vnitřní prostornost. Prostorem na zadních sedadlech a prostorem v zavazadlovém prostoru je vozidlo všeobecně pověstné a my jsme Vás o tom již informovali v našich předchozích testech. Superb Sportline disponuje prvky interiéru, které ho samozřejmě odlišují, jsou jimi například alcantarou potažená sedadla vozu, nebo vnitřní výplně dveří, dále například černá stropnice nebo „karbonová“ imitace v rámci palubní desky, samozřejmě nesmí chybět ani plaketka Sportline, která je umístěna na palubní desce před spolujezdcem. Přístrojové desce vévodí 9,2 palcový dotykový displej multimediálního systému Columbus, přes který ovládáte rádio, telefon, navigaci, nebo volbu jízdních režimů. Dále ještě stojí za zmínku multifunkční trojramenný volant, který svým obšitím a zploštělou spodní částí působí velmi elegantně. Jinak je zbytek interiéru v intencích škodovácké klasiky, intuitivní a ergonomicky dobře řešený.
Námi testovaný Superb byl vybaven tou nejvýkonnější pohonnou jednotkou, kterou mladoboleslavská automobilka nabízí. Jedná se o turbem přeplňovaný čtyřválcový dvoulitr o výkonu 280 koní (206kW), který je kombinován se šestistupňovým DSG automatem. Šestiválcová motorizace, kterou se pyšnila předchozí generace, bohužel této generaci chybí. Výkon motoru, který je distribuován na obě nápravy, je dávkován konstantně, a to ve velmi širokém spektru otáček, bez jakékoliv turbodíry, nebo jakéhokoliv náznaku jeho přeplňování. Na 100 km/h umí Superb zrychlit za 5,8 sekund, jeho maximální rychlost je pak omezena na 250 km/h. Testovaný vůz byl vybaven adaptivním podvozkem, jehož ovládání je zahrnuto do voliče jízdních režimů, který nabízí možnosti Eco, Comfort, Normal, Sport a Individual. V režimu Comfort je jízda nadmíru pohodlná a celkem houpavá, režim Sport pak nabízí jasné a znatelné ztvrdnutí podvozku, tužší řízení a samozřejmě jiný chod automatické převodovky a přiostřené reakce vozu na plynový pedál. Superb Sportline s testovanou motorizací Vám s přehledem umí vykouzlit úsměv na tváři, přepnutí do sportovního režimu v kombinaci s řazením pádly pod volantem a českými okreskami, do kterých byly nality evropské peníze Vám to jednoduše zprostředkují. Na druhou stranu tu máme velmi prostorné a komfortní vozidlo, je jen na Vás, v jakém režimu se zrovna chcete pohybovat. A právě tato jistá diverzita určitých vozů mne osobně hodně baví. V rámci redakčního „sportline“ testu jsme se spotřebou pohybovali okolo 9,4 litrů, a to ve spojitosti s výkony, které Vám vůz nabízí, je celkem akceptovatelný údaj.
Škoda Superb Sportline začíná na ceně 897 900 Kč včetně DPH (v provedení 1,8TSI / 132kW), námi testovaná verze pak začíná na ceně 1 142 900 Kč včetně DPH (2,0 TSI / 206kW 4×4 AP) za barevné provedení Dargon Skin je pak nutné připočíst dalších 22 900 Kč.
Testovaný Superb je pro mne pomyslnou třešničkou na dortu v rámci nabídky tohoto modelu. Umí být pohodlný, umí být rychlý, umí být prostorný, do jisté míry originální a já bych ho nutně potřeboval :- ).