Mercedes-Benz SLS AMG Black Series konečně oficiálně

Znáte ten pocit, když před Vámi stojí supersport z říše snů, Vy usednete do fantasticky tvarovaných anatomických sedadel, do rukou uchopíte sportovní volant s dokonalou tloušťkou a průměrem, nastartujete dunivý osmiválec, zařadíte rychlost a nekompromisně pošlete plynový pedál k podlaze s tím nejblaženějším výrazem ve tváři, jaký vůbec motorista může mít? Neznáte? Nevadí. Za více než 200 tisíc liber můžete podobný zážitek zažít s dnes oficiálně představeným Mercedesem SLS AMG Black Series, který se začne prodávat od druhého kvartálu příštího roku.

Mohlo by vás zajímat:  Divize BMW M potvrdila dominanci a konkurenci nechala za sebou

Fanouškům této německé automobilky jistě nemusím slovní spojení „Black Series“ dlouho představovat, ovšem jen pro pořádek dodám, že v kombinaci s modelem SLS AMG se jedná o absolutní vrchol nabídky, před kterou se musí sklonit i zatím nejsilnější verze GT. O pohon se totiž stará k dokonalosti vymazlený atmosférický osmiválec o zdvihovém objemu 6,2 litrů disponující maximálním výkonem 464 kW (631 koní) při 8000 otáčkách za minutu a točivým momentem 634 Nm. To v kombinaci s novým sáním, upravenou váčkovou hřídelí a zlepšeným chlazením znamená zrychlení z nuly na 100 km/h za 3,6 vteřiny a maximální rychlost 315 km/h. Může snad někoho zajímat spotřeba? Pokud ano, tak s aktuálně nejsilnějším Mercedesem se dá jezdit i za 13,7 litrů na 100 kilometrů. Ostré tempo to však jistě nebude. Pojďme dál.

Mohlo by vás zajímat:  Nový Renault Espace už není klasickým MPV

Se zvýšeným výkonem a vylepšenou dynamikou jde ruku v ruce i nezanedbatelný úbytek hmotnosti, kdy se díky titanovému sportovnímu výfukovému systému ušetřilo 13 kilogramů. Sportovní sedadla jsou o 15 kg lehčí, odstranění systému COMAND znamenalo 6 kg a lithium-iontová baterie vydělala dalších 8 kg. Opomenout bychom neměli ani na karbonový paket zahrnující v sobě přední lízátko, nástavce prahů, stavitelné zadní přítlačné křídlo a zadní difuzor. Se vším všudy se jedná o redukci o 70 kilogramů až na konečnou pohotovostní hmotnost 1550 kg.

Myslíte si, že tím je výčet modifikací u konce? To byste přišli o 20-ti palcová kovaná kola, karbonkeramické brzdové kotouče, elektronicky ovládaný zadní diferenciál, adaptivní podvozek a systém Launch control.

Mohlo by vás zajímat:  Rolls-Royce Phantom s prodlouženým rozvorem