Nissan Micra IG-T 90 K, Bose Personal Premium Edition – návrat do let náctiletých

Nissan Micra 01

Nissan Micra a její pátá generace, to je nalití nové krve do žil tomuto modelu.

Její design oproti čtvrté generaci doznává výrazných změn k lepšímu. Už to nejsou oblé tvary kam se podíváte, pátá generace Vám nyní nabízí ostře střižený kabát s originálním a dobře vypadajícím interiérem.

Pátou generaci máme na trhu už nějaký pátek, nám se aktuálně do rukou dostala její prémiová edice a to Nissan Micra Bose Personal Premium Edition.

A o co se vlastně jedná? Jde o model, který výbavou vychází ze specifikace Tekna a je doplněn o prémiovou audiosoustavu značky Bose a typickým vnějším paketem.

Námi testovaná verze Bose Personal Premium Edition byla vybavena devítistovkovým benzínovým tříválcem s přeplňováním a manuální pětistupňovou převodovkou.

EXTERIÉR

Vnější vzhled testovaného Nissanu Micra nelze nepochválit. Speciální edice Bose Personal Premium Edition v rámci svého vnějšího vzhledu disponovala balíčkem Exteriér Ultimate v barevné kombinaci šedé a oranžové, doplněné o polepy kapoty a střechy.

Celkový slušivý vzhled byl podtržen sedmnáctipalcovými hliníkovými koly, která byla obuta do nízkoprofilových pneumatik o rozměru 205/45/R17.

Micra svojí pátou generací přichází s dynamickým a svěžím vzhledem. Od přední masky se táhne dvojice prolisů, které probíhají přes boční partie a jsou protaženy až do dveří kufru.

Přední partie disponuje velkými a protáhlými světly s dynamickým podpisem denního svícení. Přední nárazník je ve své spodní části podtržen dvojicí lízátek, v našem provedení, v kontrastní oranžové barvě. Toto zvýraznění se dále odehrává ve spodní části dveří a v rámci nárazníku zadního.

Mohlo by vás zajímat:  Test Hyundai i20 N Premium – další povedené „enko“

Velice zajímavá je potom boční partie vozu, kde se odehrává hra hned několika linek. Již zmiňované, která prochází okolo celého vozu a dvojice linek, které ohraničují boční okna.

C sloupek je opticky potlačen a materiálově splývá se zadním a bočními okny, do těchto partií je také umístěna klika zadních dveří. Zajímavý detail, který známe například z Toyoty C-HR, nebo nedávno testovaného Lexusu RX 450h.

Celá partie nad zadním kolem dostává na mohutnosti a Micra tak působí velice stabilním a rozkročeným dojmem.

Nissan Micra Vás svým vzhledem bude jednoduše bavit. Decentní a slušivý fabrický „tunning“ a jistá míra individualizace se na voze velice pozitivně podepsali.

INTERIÉR

Interiér testované Micry disponuje kvalitními materiály a dobrým zpracováním, dále reaguje na její hravý vnější vzhled, kombinace černé a oranžové je zde zastoupena v mnoha partiích.  

Palubní deska vozu působí jednoduchým a přehledným dojmem, u testované verze, proložena „koženým“ oranžovým pásem s efektním prošíváním. Její středové části dominuje displej palubního infotainmentu, který je decentně zapasován do zmiňované oranžové partie palubní desky.

Pod displejem jsou umístěny klasické kruhové ovladače klimatizace. Na tuto partii navazuje odkládací prostor středového panelu, který je efektně podsvícen. V rámci středového panelu pak máme volič pětistupňové převodovky a klasickou ruční brzdu. 

Co mne však na voze hodně bavilo a přispívalo k dobrému pocitu z řiditelnosti vozu byl volant. Jeho límec je poměrně subtilní, ve spodní části navíc zploštělý. Volant byl multifunkční s ovládáním audiosoustavy, tempomatu, nebo palubního počítače. 

Mohlo by vás zajímat:  Test SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo Style

Prostor na zadních sedadlech je adekvátní velikosti vozu, v rámci třídy celkem slušný, překvapí však stahování oken kličkou. Micra disponuje zavazadlovým prostorem o objemu 300litrů. Dno kufru je poměrně hluboko a při nakládání musíte tedy překonat hranu nárazníku.

 

MOTOR A JÍZDA

Námi testována Micra disponovala tříválcovým benzínovým motorem o objemu 0,9 litru, který byl přeplňovaný turbem. Tento motor byl v kombinaci s pětistupňovou manuální převodovkou. Ta je svým odstupňováním celkem logicky naladěna spíše do městského prostředí. Při dálniční rychlosti motor točí okolo 3200 ot/min a projeví se zde jasný přesah do spotřeby. Chod a jednotlivé dráhy voliče manuální převodovky se dají zařadit do skupiny přesných. 

Zpět ale k motoru, ten disponuje výkonem 66 kW a kroutícím momentem 140Nm.

Motor bohužel nemá moc potenciálu v rámci nízkých otáček, tady čekáte na zátah turba, který bohužel přichází s jistým zpožděním. Další neduhou motoru je jeho dlouhý doběh, když například při rozjezdu více vytočíte jedničku, zařadíte dvojku a rychle pustíte spojku auto nepříjemně škubne.

Jedná se o záležitosti, které vyžadují Vaši pozornost a cit. Osobně si však myslím, že po pár kilometrech si zvyknete. Ve vyšších otáčkách je Micra naopak dost živá. 

Mohlo by vás zajímat:  Mazda MX-5 RF – čistý požitek nejen z jízdy

Bohužel jsem zatím neměl možnost, vyzkoušet si jinou motorizaci, naftová verze přeplňované patnáctistovky totiž disponuje stejným výkonem, ale vyšším krouticím momentem, nedostatek výkonu v nízkých otáčkách by tedy mohl být vyřešen.

Testovaná edice Bose disponovala sedmnáctipalcovými disky s nízkoprofilovými pneumatikami, které Vám žádnou díru neodpustí, podvozek tedy působí tvrdším a sportovnějším dojmem.

Řidičsky příjemné je řízení, které je přesné a s jasnou odezvou. V kombinaci s dobře padnoucím volantem se Micra opravdu dobře řídí.

Počáteční zklamání z projevu tříválcového motoru, se kterým se prostě musíte naučit pracovat, bylo nakonec převáženo opravdu celkovým jízdním projevem Micry.

Výrobcem je udávaná kombinovaná spotřeba 4,6l/100km. My jsme se v rámci redakčního testu pohybovali okolo 6,5l/100km.

ZÁVĚR

Nissan Micra v testované edici na mne udělala opravdu velký dojem i přes počáteční zklamání z jejího tříválcového motoru.

Micra mne také připomněla mé automobilové začátky a můj první vůz, také se jednalo o malý hatchback, kterému samozřejmě nesměly chybět hliníkové disky a dobrá muzika :-). 

Pátá generace Micry se jednoduše povedla a testována verze Bose Personal Premium Edition ji navíc posouvá ještě o stupínek výš.

Základní cena vozu ve výbavě VISIA začíná na 249 000 Kč, námi testovány vůz v edici Bose Personal Premium Edition nyní v rámci akční ceny na 384 990 Kč.

Pátá generace Micry je zajímavou volbou a my jí můžeme jen doporučit. 

Jan Horský

O Jan Horský

Kontakt na autora: horsky@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora