Redakčním testem nám tentokrát prošla novinka od značky Škoda.
Jednalo se o Škodu Karoq s přeplňovaným naftovým šestnáctistovkovým motorem v kombinaci s automatickou dvouspojkovou převodovkou DSG.
Karoq na automobilový trh přichází jako nástupce Škody Yeti, zároveň s ambicí navázat na úspěchy svého většího sourozence, kterým není nikdo jiný než Škoda Kodiaq.
Oblíbenost kategorie rodinných SUV je v poslední době zcela nevyvratitelná. Škoda, s nasazením svého již druhého modelu v rámci této kategorie, zcela jistě míří do černého.
Jeho koncernovým sourozencem je oblíbený Seat Ateca, se kterým se společně vyrábějí v Kvasinách.
EXTERIÉR
Vnější vzhled Škody Karoq se nese v duchu designu automobilky, je dobře čitelný a jasně zařaditelný.
Design automobilky, to je poslední dobou jakási vlna klasičnosti, líbivosti a čisté elegance. Její auta nejsou nijak podbízivá a působí velmi decentně. V tomto duchu je samozřejmě navržena i Škoda Karoq.
Její podobnost a možná zaměnitelnost s Kodiaqem je na místě. V přední partii jsou si auta opravdu hodně podobná, hlavním rozeznávacím prvkem je hranatost předních světlometů Karoqu. V rámci zadní partie je jejich rozeznatelnost o poznání lepší.
Osobně mi však přijde ve svých celkových proporcích a jednotlivých detailech Karoq oproti Kodiaqu více elegantnější. Je ale jasné, že rozdílnost těchto aut není v jejich vnějším vzhledu.
Testovaná verze byla obuta na sedmnáctipalcových discích, stran jízdního komfortu jistě dobrá volba, stran vzhledu bych volil a palec větší.
INTERIÉR
Interiér testované verze byl v kombinaci světlé a tmavé barvy, touto kombinací disponovaly převážně sedačky, výplně dveří i palubní deska vozu.
Jednalo se o velice elegantní kombinaci, možná ne pro každého praktickou, ale i přesto palec nahoru.
Co se týče ergonomie vnitřního prostoru, tam je Škodovka již tradičně na výbornou.
Líbí se mi, jak se pracuje s úsporou vnitřního prostoru, ta je vidět například v hloubce palubní desky, nebo v tloušťce samotných výplní dveří, škodovka zde chytře šetří každý centimetr.
Palubní deska Karoqu je velice přehledná a dobře ovladatelná. Jejím těžištěm byl u námi testované verze dotykový displej mulitmediálního systému Columbus s uhlopříčkou 9,2 palců. Jedná se o provedení, které je kompletně dotykové. Po stránce grafiky, nebo ovládání absolutně bez připomínek.
V rámci středového tunelu jsou dále umístěny ovladače klimatizace, ovladače jízdních asistentů a volič automatické převodovky DSG, vše opět velmi přehledné a dobře ovladatelné.
Volant testované verze Karoqu byl multifunkční, ovládáte přes něj palubní počítač, audiosoustavu a telefon.
Tempomat vozu je u Škodovky již tradičně ovládán samostatnou páčkou vlevo pod volantem.
Testovaná verze byla vybavena klasickými ukazateli rychloměru a otáčkoměru (možnost plně digitálních přístrojů přijde až v příštím roce), mezi kterými byl umístěn barevný digitální displej palubního počítače, zobrazující všechny potřebné údaje o spotřebě, navigaci, audiosoustavě, tempomatu atd.
Karoq disponuje velkým vnitřním prostorem a to hlavně po stránce výškové, ani vyšší postavy nebudou mít ve voze problém.
Sedadla v testovaném voze byla látková, vyhřívaná, v kombinaci tmavé a světlé barvy, s dobrým bočním vedením a plně elektrickým nastavením.
Zadní sedadla jsou nabízena ve dvojím provedení, jako klasická lavice se sklopným asymetrickým opěradlem, nebo systém VarioFlex, který disponuje třemi samostatnými vyjímatelnými sedadly.
Jeho výhodou je možné zvětšení zavazadlového prostoru posuvem jednoho ze sedadel, dále pak polohovatelnost opěráku, nevýhodou potom jistá stísněnost, která je dána tvarem jednotlivých opěráků sedadel.
Škoda Karoq oproti svému předchůdci Škodě Yeti narostl cca o 16cm po délce a o 4cm po šířce. Disponuje tedy velkým vnitřním prostorem, zavazadlový prostor a jeho základní objem činí 521litrů.
MOTOR A JÍZDA
Škoda v rámci modelu Karoq aktuálně nabízí dvojici benzínových a dvojicí naftových motorů.
Benzínové motory disponují objemy jednoho a jednoho a půl litru. Litrový benzínový tříválec je vybaven turbem s výkonem 85kW. Jeden a půl litrový čtyřválcový motor disponuje výkonem 110kW.
Chystá se i ostřejší verze Škody Karoq s označením Sportline, která bude vybavena benzínovým dvoulitrem.
Naftové verze jsou nabízeny v objemech šestnáct set a dva litry. Šestnáctistovka s výkonem 85kW a dvoulitr se 110kW, který se nabízí převážně s pohonem všech čtyř kol.
Testovaná verze byla osazena naftovou čtyřválcovou přeplňovanou šestnáctistovkou o výkonu 85kW. Její výkon se v rámci testu jevil jako naprosto dostačující.
Kombinace tohoto motoru a automatické, sedmistupňové, dvouspojkové převodovky DSG, která poháněla pouze přední nápravu, fungovala bezchybně. Její řazení je plynulé, bez pocítění změny přeřazení rychlosti, kvaltu.
Jeho udávaná spotřeba se pohybuje okolo 4,5l, my jsme s ním v rámci redakčního testu jezdili se spotřebou pohybující se okolo 6l.
Škoda Karoq Vám nabízí jízdu ve čtyřech jízdních režimech.
Jedná se o režim normal, eco ,sport a individual. První tři si samozřejmě hrají s otáčkami motoru nebo s načasováním řazení jednotlivých převodových stupňů, čtvrtý individual Vám umožňuje individuální nastavení jednotlivých parametrů jako je například režim posilovače řízení, nebo systém start x stop.
Testovaná verze byla vybavena také bezpečnostním asistentem „Front assist“, který monitoruje prostor před Vámi a v případě potřeby začne sám brzdit. V rámci redakčního testu využito jedenkrát.
Karoq je v rámci svého podvozku a řízení nastaven spíše do komfortního režimu. Jeho neutrálnost je v rámci širokého spektra zákazníků na místě.
ZÁVĚR
Škoda Karoq, to je klasické rodinné SUV, které díky své univerzálnosti, velkým vnitřním prostorem a volbou pohonu jedné, nebo obou náprav bude disponovat širokým spektrem potenciálních uživatelů.
Cenová politika Škody Karoq není úplně příznivá, základní verze se nabízí od 529 900kč, kdy dostanete litrový benzínový motor a základní výbavu Ambition.
Cena testovaného modelu v dané konfiguraci činila 878 600kč.
I přesto je ale jasné, že za tuto cenu dostáváte skvěle fungující, prostorný a rodinný vůz s puncem prémiového vozu a nám nezbývá nic jiného, než jej doporučit.