Stylový městský hatchback Citroën C3 třetí generace se v mnohém podobá většímu C4 Cactus. Jaké je městské auto v kombinaci s dieselovým motorem a pětistupňovou převodovkou?
Exteriér
Přední část vozu působí díky menší a níže umístěné masce dojmem velkého auta. Kapota je od nárazníku opticky oddělena chromovanými lištami na černém podkladu. Lišty navazují na šípy ve znaku Citroënu, a vedou okolo LED světel na denní svícení. Hlavní světlomety s reflektory zvlášť pro potkávací a dálková světla jsou zapuštěny do nárazníku. Mlhovky jsou v nejnižší, černé části nárazníku a jejich rámeček může mít barvu jako střecha a zpětná zrcátka.
Při pohledu z boku, na první pohled zaujmou polštářky AirBump. Narozdíl od Cactusu není u každé C3. U nejnižší výbavy Live je na dveřích pouze prolis. U prostřední výbavy Feel je AirBump k dispozici za příplatek 5500 Kč, a v nejvyšší výbavě Shine je již v ceně. V obou vyšších výbavách jsou plastové lemy blatníků, u testované C3 jsou velká 17″ kola CROSS BLACK s pneumatikami o rozměrech 205/50.
Záď vozu má dost vysoko umístěný černý plastový nárazník, i nakládací hrana kufru je o něco výše (přibližně o 10 cm oproti Fabii 3. generace). Výrazným prvkem jsou vystouplé zadní světlomety, k nim bych měl jedu výhradu: „couvačka“ v pravém světlometu není moc výkonná, v kombinaci s tónovaným zadním sklem je v noci výhled vzad podprůmerný.
Interiér
Také v interiéru se cé-trojka v mnohém podobá Cactusu, jen je design trochu umírněnější a více se drží zaběhlých zvyklostí. Na výběr je mezi těmito interiéry: Metropolitan Grey, Urban Red a Hype Colorado. Konkrétně tato C3 má Metropolitan Grey. Panoramatická střecha auto krásně prosvětluje a stojí rozumných 11 000 Kč. Například madla dveří jsou provedena ve stylu uší u kufru. Plastové výplně dveří jsou doplněny loketní opěrkou, která je čalouněna světlou látkou, tmavší varianta bude však praktičtější a nezašpiní se tak snadno.
Palubní deska má u provedení Matropolitan Grey stříbrný rámeček, výdechy klimatizace mají obdélníkový tvar odkazující na AirBump, v místě před spolujezdcem je pěkně vypadající látkové čalounění. Pod prostředními výdechy klimatizace se nachází velká 7″ dotyková obrazovka, pod kterou se nachází jen pár nejnutnějších tlačítek. Systém je lokalizovaný do češtiny, pouze hlasové ovládání není k dispozici. Navigace od TomTom má skvělé mapové podklady a funguje jak má. Infotainment reaguje svižně, přesto nejsem fanouškem mít vše ovládané dotykem. Pomocí displeje se nastavuje i věci jako asistenti jízdy, nebo klimatizace. V tomto se mi více líbila samostatná tlačítka u Peugeotu, která se snadno ovládala poslepu.
Kožený volant je nastavitelný výškově i podélně. Sedačky jsou hodně pohodlné, při delších jízdách bych však ocenil loketní opěrku. Sedačky jsou ze zadní strany měkké a dobře tvarované, díky tomu mají i pasažéři vzadu dostatek prostoru pro nohy, horší to je s prostorem nad hlavou, kde není moc místa a panoramatická střecha z něj ještě několik centimetrů ubere kvůli místu pro skládání sluneční clony.
ConnectedCam je kamera a černá skříňka zároveň. Natáčí HD video a ukládá jej do vlastní paměti o kapacitě 16 GB. Stisknutím tlačítka se fotí, delším stisknutím se natáčí. Výhoda je v tom, že se zaznamená i video před stisknutím tlačítka. Kameru je dobré propojit s telefonem přes WiFi, jednak se do videa přidají informace jako datum, čas, rychlost a GPS souřadnice a také jde pořízené záběry rovnou sdílet. Šikovnou funkcí je automatické zaznamenání videa v případě nehody, kdy uloží půl minuty před a minutu po nehodě.
Motor a jízda
K dispozici jsou zážehové tříválcové 1.2 produkující 68 nebo 82 koní. Zájemci o diesel si mohou vybrat mezi 75 a 99 koňovými čtyřválci BlueHDi. Všechny motory jsou v kombinaci s 5° manuální převodovkou. Během letošního roku by měla přijít i varianta benzínové 1.2 s výkonem 110 koní a 6° automatickou převodovkou, kterou jsme měli možnost vyzkoušet u Peugeotu 208. Testované auto je poháněné výkonnějším dieselem, který se chová kultivovaně už od nízkých otáček. Spotřeba se pohybovala na slušné úrovni okolo 4,5 litru. Motor je vybaven start-stop systémem, který se po vypnutí pomocí dotykového displeje zapne při dalším nastartování. Zde bych ocenil alespoň samostatné a dopře přístupné tlačítko, nebo ještě lépe možnost úplného vypnutí start-stop systému. Podvozek je naladěn do měkka. Přední zavěšení je McPherson, zadní náprava je kliková s torzní příčkou. I na velkých 17″ kolech je podvozek pohodlný a je měkčí než u testované 208. V zatáčkách dochází při rychlejší jízdě k větším náklonům. C3 se hodí na klidnou a pohodlnou jízdu. Pro vyšší bezpečnost tu je sledování slepého úhlu v zrcátkách, asistent opuštění jízdního pruhu a čtení dopravních značek.
Závěr
Jedná se o pohodlné auto, které má svůj originální styl. S úsporným dieselovým motorem se hodí spíše na delší jízdu, pro kratší jízdy po městě bych volil raději některý z benzínových motorů, kterému nevadí častější startování. Při menším nájezdu vyšší spotřebu vyváži levnější servis.
Výhody:
+ pěkný a hodně individualizovatelný vzhled
+ pohodlí
+ kultivovaný a úsporný motor
Nevýhody:
– slabě svítící couvačka
– látkové výplně dveří se snadno zašpiní
– chybí madla na střeše a středová loketní opěrka
Cena od: 244 900 Kč (zaváděcí cena)
Cena testovaného vozu: 468 200 Kč