Může se to zdát jako šílenství, mluvit o téměř obyčejné Felicii jako investici do budoucna. Jenže už na první pohled tohle tmavě modré autíčko není jen tak obyčejnou Škodou. Má plátěnou střechu, ochranný oblouk a vzadu označení MTX Cabrio. A takových Felicií se vyrobilo jen něco kolem třiceti!
S koncem výroby první poválečné Felicie byl rovněž konec produkce kabrioletů přímo z mladoboleslavské fabriky. Na základech Garde nebo Rapidu postavilo otevřené provedení několik úpravců, mezi nimiž nechyběl Metalex. Jeho Rapidů 136 Cabrio se vyrobilo jen dvanáct kusů, duchovního nástupce v podobě MTX Roadster s designem Václava Krále na základech Škody Favorit však bylo už 200! Poslední otevřenou Škodou z Metalexu se v roce 1997 stala čtyřmístná Felicia s příznačným označením Cabrio, jejíž výroba probíhala až do roku 2000. Rok po představení se vozu dostalo nové masky chladiče po vzoru výchozího modelu, celkem však nakonec vzniklo jen asi třicet kusů.
Oproti standardního hatchbacku je MTX Cabrio vybavené ochranným rámem, třívrstvou plátěnou stahovací střechou a zesílenou podlahou. Specialitou tohoto modelu je zachování obou párů bočních dveří, ačkoliv řešení přístupu na zadní sedadla je mírně řečeno netypické. Pod kapotou se objevila zážehová třináctistovka o výkonu 54 nebo 68 koní, respektive zážehová šestnáctistovka o výkonu 75 koní. Ve všech případech jsou přes manuální pětistupňovou převodovku poháněna přední kola.
Už v době vzniku stál nový kousek až půl milionu korun, proto se s přibývajícím věkem a ubývajícími kusy nelze divit, že i cena ojetin stoupá do těchto výšin. Zářným příkladem budiž soukromým majitelem z Prahy aktuálně prodávaný kousek se zážehovou třináctistovkou MPI a najetými 31 000 kilometry za 15 900 euro (cca 430 000 korun). Jako výhodu lze vyzdvihnout nejen zaplacenou Eko daň a platnou STK, ale především téměř sériový vzhled, který narušuje snad jen maska chladiče z modelů značky Volkswagen. V porovnání s některými nešetrnými zásahy tunerů je to však pořád doslova prkotina. Současný majitel rovněž tvrdí, že auto není zasaženo korozí, přestože Felicie trpí především tímto neduhem. Cena tedy rozhodně není malá, ve stínu exkluzivity by však postupně měla jen narůstat.
Zdroj: mobile.de