Ultimate Edition je exkluzivní rozlučkou s modelem Lexus RC F

Usc10l Fczrhw 0u Fa80 1l8 Takumi Edition

Nové provedení luxusního sportovního kupé Lexus RC F Ultimate Edition je poslední verzí tohoto úspěšného modelu na evropském trhu. Přináší vrcholnou úroveň kultivovanosti, která vychází z varianty RC F Track Edition a spojuje vylepšenou aerodynamiku, nižší hmotnost a odlišné naladění podvozku pro mimořádné jízdní schopnosti s méně nápadným a uhlazenějším zevnějškem.

Exkluzivní charakter vozu je dán limitovaným počtem pouhých 30 kusů RC F Ultimate Edition určených pro evropské trhy. Podělí se o ně pět evropských zemí, včetně České republiky, která má k dispozici hned 10 vozů. Vozy je možné objednávat u šesti autorizovaných dealerů značky Lexus v ČR od prosince 2023 a první kusy do Česka dorazí na jaře 2024.

Mohlo by vás zajímat:  Autoservisy 2022: Překvapivé nedostatky a účtování za neprovedenou práci

V šedém odstínu karoserie Titanium Carbide, kterým jsou na rozdíl od varianty Track Edition lakovány i karbonové díly karoserie, se spojuje tvrdost titanu s neutrální středně světlou šedou a tlumeným tónem s odkazem na pokrevní příbuznost se závodními vozy. O prestižním postavení tohoto vozu vypovídá jedinečné sériové číslo XX/30 na plaketě na dveřích řidiče, jakož i nová funkce osvětlení nástupního prostoru s projekcí známého symbolu „F“ určeného pro sportovní modely značky Lexus.

U provedení Ultimate Edition se používá aktivní zadní spoiler, který nahrazuje pevný spoiler modelu RC F Track Edition. Prvek vyrobený z velmi tuhého a lehkého plastu vyztuženého uhlíkovými vlákny (CFRP) se vysouvá od 80 km/h ke zvýšení přítlaku a zajištění sebejistého ovládání za vysokých rychlostí. S cílem zachovat elegantní vnější křivky se spoiler při zpomalení pod 40 km/h zatahuje, protože za takové rychlosti je přítlak již zanedbatelný.

Mohlo by vás zajímat:  Odhalení vozů se stočenými kilometry: Audi A8 jako nejčastější případ

Opojné jízdní schopnosti tohoto sportovního vozu se opírají o dnes již legendární agregát 5,0 litru V8 s atmosférickým plněním, který nadchne jedinečným charakterem a vylepšeným zvukem, na němž se podepsalo pečlivé vyvážení hmotnosti pístů a ojnic v kombinaci s titanovými koncovkami výfuků. O přenos síly na zadní kola se stejně jako u RC F Track Edition stará samosvorný diferenciál Torsen a brzdy jsou karbon-keramické.

Finální edice modelu Lexus RC F Ultimate Edition je labutí písní atmosférického motoru 5.0 V8 s označením 2UR-GSE a zároveň jedinečnou šancí, jak se dostat k vozu, který tu v takovéto formě již patrně nikdy znovu nebude.