Nový Range Rover Sport SV: Moderní, luxusní a výkonná vlajková loď

Range Rover Sport Sv Location 001

Nový Range Rover Sport SV je nejvýkonnější a nejdynamičtější Range Rover Sport všech dob, spojuje v sobě špičkový výkon a dynamiku s bezkonkurenčními schopnostmi Range Roveru, kultivovaností a reduktivním designem. Řada jeho technologií zvyšujících výkonnost zahrnuje nejpokročilejší systém podvozku ve své třídě7 a senzorický audiosystém s blahodárnými účinky na zdraví.

Šampion mezi moderními luxusními výkonnými vozy zaujímá své místo na vrcholu omlazené řady Range Rover Sport a posouvá její sportovnost, dynamické schopnosti a asertivní vzhled na vyšší úroveň.

Exkluzivní design s vylepšenou aerodynamikou, který je neodmyslitelnou součástí vlastností nového Range Roveru Sport SV, přináší k zemi přitaženější vizáž, přičemž funkční odlehčení a volba technických materiálů na celém voze posilují jeho schopnosti vysoce výkonného automobilu.

Nový Range Rover Sport SV je poháněn výhradně novým zážehovým motorem V8 4.4 Twin Turbo MHEV s výkonem 635 koní a točivým momentem 750 Nm2. To je o 60 koní a 50 Nm více než měl kompresorem přeplňovaný pětilitrový V8 předchozí generace Range Roveru Sport SVR, a je schopen zrychlit z 0 na 100 km/h za pouhých 3,8 s1 a dosáhnout maximální rychlosti 290 km/h. Také emise CO2 jsou o 15 % nižší než u V8 s výkonem 575 koní předchozí generace modelu.

Tato mimořádná výkonnost je umožněna kombinací prvků, které přinášejí úsporu hmotnosti až 76 kg1. Poprvé jsou u sériově vyráběného vozu dostupná 23″ kola z uhlíkových vláken, karbon-keramické brzdy (u Range Roveru poprvé dostupná volitelná výbava) a standardně montovaná aerodynamická vylepšení, včetně kapoty z uhlíkových vláken.

Nový Range Rover Sport SV je symbolem moderní luxusní filozofie značky Range Rover a zpočátku je vyhrazen pro vybrané klienty po celém světě. Specifikace SV EDITION ONE, která je určena pouze pro pozvané, představuje výběr nejlepších kombinací prvků, barev a povrchových úprav. Každý Range Rover Sport SV EDITION ONE je doplněn exkluzivním označením na předním splitteru, středové konzoli, panelech prahů dveří a osvětlení prostoru přede dveřmi. Každý Range Rover Sport SV EDITION ONE již má svého majitele, tedy klienta značky Range Rover.

Mohlo by vás zajímat:  BMW Motorrad připravuje 21. BMW Motorrad Days a Festival Pure&Crafted

Nový Range Rover Sport SV je příkladem filozofie značky Range Rover, a to nejen jako odvážná evoluce ve srovnání se svým Range Roverem Sport SVR, ale také v individuálním přístupu, který využíváme u našich nejnáročnějších klientů,“ řekla Geraldine Inghamová, Managing Director společnosti Range Rover.

REVOLUČNÍ DYNAMIKA

Systém podvozku 6D Dynamics nového Range Roveru Sport SV je nejpropracovanější ve své třídě7 a poprvé na světě představuje kombinaci hydraulicky propojených tlumičů, výškově nastavitelného pneumatického odpružení a kontroly naklánění karoserie. Tento revoluční poloaktivní systém, který odstraňuje potřebu konvenčních stabilizátorů, výrazně snižuje naklánění karoserie v příčném i podélném směru, aby byl při extrémním průjezdu zatáčkou a akceleraci udržen téměř vodorovný postoj karoserie. Zároveň snižuje hmotnost, zvyšuje přilnavost a přispívá k vyššímu komfortu a kultivovanosti.

Podvozek 6D Dynamics nového Range Roveru Sport SV je v závislosti na zvoleném jízdním režimu o 10 až 25 mm nižší než u ostatních provedení Range Roveru Sport a bez problémů spolupracuje se sadou vyspělých systémů podvozku. Jedinečné nastavení, naladěné pro SV, je uplatněno u inteligentního pohonu všech kol, řízení všech kol, vektorování točivého momentu za pomoci brzd, konfigurovatelné dynamiky a aktivního ovládání svornosti zadního diferenciálu. Toto nastavení přináší soustředěnější jízdní zážitky jako u sportovního vozu, zejména ve zcela novém řidičem volitelném režimu SV.

„Nový Range Rover Sport SV přináší optimální kombinaci špičkového výkonu, bezkonkurenčních vlastností, schopností a kultivovanosti. Jedná se o viscerální přírůstek do modelové řady Range Rover Sport, který důrazně demonstruje prvotřídní zkušenosti našich specialistů na vysoce výkonné vozy,“ uvedl Nick Collins, Executive Director divize Vehicle Programmes společnosti JLR.

Nový Range Rover Sport SV je rovněž vybaven speciálně vyvinutými komponenty podvozku, včetně nového zadního pomocného rámu a nových spojovacích prvků zavěšení s upravenou geometrií a tuhostí. Nové hřebenové řízení s elektrickým posilovačem má nejrychlejší převod ze všech dosavadních modelů Range Rover, což zvyšuje agilitu a cit v řízení.

Mohlo by vás zajímat:  Bernard se ptá na kvalitu piva zákazníků přímo u výčepu

Poprvé jsou u Range Roveru použity zadní pneumatiky o šířce 305 mm, které jsou o 20 mm širší než přední pneumatiky s šířkou 285 mm. Tato konfigurace se standardně dodávanými pneumatikami Michelin Pilot Sport All Season 4 dovoluje dynamické nastavení zadní části vozu, které zvyšuje přilnavost, stabilitu a trakci. Zvýšená tuhost zadní části vozu rovněž pomáhá zajistit okamžité reakce na řízení.

Nový Range Rover Sport SV je schopen na celoročních pneumatikách dosáhnout bočního zrychlení přesahujícího 1,1 G, což dokazuje výhody kombinace těchto systémů. Ve srovnání s předchozí generaci Range Roveru Sport SVR na letních pneumatikách to představuje 22 % nárůst a hodnota bočního zrychlení je srovnatelná se sportovními vozy zaměřenými na ježdění na okruzích.

Každý nový Range Rover Sport SV s vylepšenými dynamickými schopnostmi na silnici využívá speciálně vyvinutý vysoce výkonný brzdový systém. Zákazníci si mohou vybrat mezi standardními dvoudílnými kotouči Dual-Cast a volitelným systémem s karbon-keramickými kotouči.

Karbon-keramické brzdy (CCB) jsou pro Range Rover k dispozici poprvé a poskytují špičkový brzdný výkon s vyšší odolností vůči vysokým teplotám, delší životností a snížením celkové neodpružené hmotnosti o 34 kg proti vylepšeným dvoudílným ocelovým kotoučům Dual-Cast, kterými je nový Range Rover Sport SV standardně vybaven. Toto snížení hmotnosti v každém rohu vozu má za následek ještě citlivější ovládání, lepší zrychlení a vyšší kvalitu jízdy.

Bez ohledu na to, jaký brzdový systém zákazník zvolí, jsou unikátní osmipístkové přední třmeny Brembo Octyma největší, jaké kdy byly u vozu Range Rover použity. Třmeny vyvinuté exkluzivně pro nový Range Rover Sport SV a tvarované tak, aby doplňovaly reduktivní design Range Roveru Sport SV, mají unikátní uspořádání pístků do kříže, které maximalizuje účinnost brzd. Exkluzivní volitelné barvy třmenů zahrnují žlutou, červenou, karbonově bronzovou a černou.

Mohlo by vás zajímat:  Na OktoberFest cestujte pohodlně FlixBusem

Pro další snížení hmotnosti mohou zákazníci nového Range Roveru Sport SV zvolit poprvé u sériově vyráběného vozu použitá ultralehká 23“ kola z uhlíkových vláken. Tato inovativní dělená pětipaprsková kola, která jsou k dispozici na přání, ušetří v porovnání s konvenčními 23“ koly z lité slitiny téměř 9 kg na každém kole, celkem 35,6 kg, což se přímo projeví na zlepšení výkonnosti, ovladatelnosti a kvality jízdy. Přestože jsou kola neuvěřitelně lehká, jsou zkonstruována a testována podle nejpřísnějších norem odolnosti a robustnosti, stejně jako litá nebo kovaná kola Range Rover.

Pro maximální využití výhod vylepšeného dynamického hardwaru nového Range Roveru Sport SV mohou řidiči zintenzivnit sportovní chování vozu stisknutím nového tlačítka SV Mode na volantu. Režim SV, který je o krok dále než stávající režim Dynamic u Range Roveru Sport, optimalizuje chování řízení, osmistupňové samočinné převodovky, odezvu na plyn, zvuk výfuku a systém podvozku 6D Dynamics. Součástí toho je i zmenšení světlé výšky o dalších 15 mm. Tento režim byl navržen tak, aby poskytoval co nejdynamičtější a nejsilnější zážitek z jízdy.Režim SV rovněž dovoluje aktivovat program systému kontroly stability TracDSC, který je zaměřen na jízdu na závodním okruhu, aby řidiči mohli volněji objevovat dynamické vyvážení nového Range Roveru Sport SV.

Výchozí cena pro Range Rover Sport P635 SV EDITION ONE je 5 466 710,- Kč včetně DPH a 2 482 729,- včetně DPH pro Range Rover Sport D250 SE.