Největším tahákem letošní Rally Šumava byl jistě start nového vozu Škoda Fabia R5. Divácky lákavá byla jistě i účast Francouze Bryana Bouffiera, vítěze Rallye Monte Carlo 2011, který startoval s vozem Citroën DS3 R5. A v neposlední řadě se jistě všichni těšili na návrat dvoulitrových vozů WRC na české tratě, například s Fabií startoval Daniel Landa.
Očekávání naplnila posádka Jan Kopecký a Pavel Dresler hned na první rychlostní zkoušce, kterou vyhrála. První zkouškou byl již tradičně klatovský okruh, který jezdci jeli třikrát. Na něm Kopecký nadělil obhájci prvenství Václavu Pechovi mladšímu s vozem Mini Cooper S2000 1.6T sedm vteřin. Pech ovšem vyhrál druhou zkoušku a náskok Kopeckého snížil. Bohužel ve třetí rychlostce se mu porouchal kardan a ze soutěže odstoupil. Na druhé místo se tak posunul Bouffier, který na Kopeckého ztrácel 47 vteřin a třetí byl Roman Odložilík se Subaru Impreza WRC. Mez dvoukolkami vedl Smékal.
Na stejných tratích se jela i Historic Vltava Rallye, kde čelo obsadil loňský vítěz Mats Myrsell před Jensenem a Johnsenem. Všichni startovali na vozech Porsche 911. Ve vedení českého šampionátu historiků byl Jiří Jírovec s BMW M3, který byl celkově osmý.
Ve druhé etapě došlo ke zrušení rychlostních zkoušek 7 a 11 pro část startovního pole kvůli nehodám. Kopecký porážel Bouffiera a svůj náskok před ním zvýšil až na minutu a půl. V sedmé rychlostní zkoušce porazil Pavel Valoušek se Škodou Fabii S2000 Odložilíka a posunul se na třetí místo. Kopecký druhý den vyhrál všechny rychlostní testy a vyjma Pechova prvenství na druhé zkoušce vlastně opanoval celou Šumavu. Za ním se ustálilo pořadí Bouffier, Valoušek, Odložilík, Sýkora, Černý, Vlček, Cvrček, Szeja a Trojan. Dvoukolky vyhrál Smékal před Dunovským a Lungou.
Vltavu ovládli Myrsell a Jensen, na třetí pozici se ovšem posunul Wirtmann s Fordem Escort RS2000. Český šampionát vyhrál Jan Krejča se Škodou 130 LR, druhý byl Václav Hostaš s Ladou 2105 VFTS a třetí Tomáš Bělohradský s BMW 318iS.
Foto: Praguepost, iSport