Dongfeng ukázal limuzínu Number 1

Loni koupila čínská automobilka Dongfeng 14procentní podíl ve finanční krizi zmítaném koncernu PSA. Výměnou za potřebná eura však partner z Říše středu nezískal jen podíl ve francouzském koncernu, ale zároveň také přístup k mnoha technologiím a komponentům. To se promítlo do nové luxusní limuzíny se sebevědomým jménem Number 1, sdílející technický základ třeba s Peugeotem 508 nebo Citroënem C5.

Platforma PF3 však není jediným prvkem ze země galského kohouta, kterou Dongfeng disponuje. V rámci maximalizace komfortu jízdy je totiž podvozek 5066 mm dlouhé, 1858 mm široké a 1470 mm vysoké limuzíny vybaven hydropneumatickým odpružením ze skladů Citroënu. Pohonná jednotka je však vlastní výroby – zážehová přeplňovaná osmnáctistovka má 204 koní a 280 Nm, spolupracuje navíc se šestistupňovou automatickou převodovkou.

Mohlo by vás zajímat:  Mercedes-Benz 540K Streamliner se představí v Pebble Beach

Ačkoliv tedy technika z velké části nepochází z vlastních zdrojů, pořád je vše v souladu s právním řádem. Na design karosérie, připomínající zepředu předchozí generaci Volkswagenu Passat a zezadu Audi A6 nebo A8, však Dongfeng práva nemá. Nicméně jako celek to překvapivě funguje a působí to docela elegantně. Všude je navíc hodně chromu, v předním nárazníku nechybějí diody denního svícení a přední světla mají velice zajímavou vnitřní strukturu. Příbuznost s Citroënem je patrná jedině při pohledu z profilu.

Interiér je designově rozhodně výš, než na co jsme u čínské automobilové produkce zvyklí. Displej multimediálního systému pořád sice vypadá tak trochu jako z jiného auta, na druhou stranu místo nevzhledných plastů dominuje palubní desce dřevo a chrom. Sedačky jsou čalouněné pravou kůží, jak zdůrazňují čínské servery, velice zajímavě vypadají též koberečky. Hodně místa je díky rozvoru 2900 mm na zadních sedadlech, která dostala vlastní výdechy klimatizační jednotky.

Mohlo by vás zajímat:  Mercedes-Benz 320 W124 Cabriolet je skvělý tip na léto

Zdroj: Dongfeng, carscoops.com, pcauto.com.cn