Test RENAULT AUSTRAL MHEV 160 CVT Iconic – pohledný, nikoliv však dokonalý

0

Automobilový segment SUV se stále těší velké oblíbenosti, není tedy divu, že poslední novinkou portfolia automobilky Renault je zástupce kompaktních SUV, model Austral. Renault Austral střídá model Kadjar a na první dobrou musím jednoznačně konstatovat, že se jedná o velmi výrazný posun.

Do týdenního testu k nám aktuálně dorazila verze v druhé nejvyšší výbavě Iconic se silnější z dvojice nabízených mild-hybridních motorizací spolupracující s automatickou CVT převodovkou.

Foto: Jan Horský

Exteriér 

Nový Renault Austral navázal na designový rukopis, který velice úspěšně odstartoval poslední elektrický Megane E-Tech. Australu navíc jako zástupci kategorie kompaktních SUV nechybí ani adekvátní dávka robustnosti podpořená vyšší světlou výškou karoserie.

Líbivým základním tvarům pak velmi úspěšně sekundují také jednotlivé pro automobilku Renault zcela typické detaily. V rámci přední partie jsou to například světlomety disponující charakteristickým tvarováním písmene „C“. Jejich horní partie jsou pak efektně podtrženy decentní linkou, která probíhá celou přední maskou a je přerušena až inovovaným logem automobilky. Zajímavé a opět elektrickým Meganem inspirované tvary se odehrávají také v rámci spodní partie předního nárazníku, nechybí ani jisté „sportovní“ průduchy v jeho rozích.

Boční partie Australu nabídne příjemné a vyvážené proporce, krátké převisy karoserie a samozřejmě vyšší postoj. Testovaný kousek dále disponoval také velice fešáckými 20′ disky.

Zadní partie vozu pak úspěšně pokračuje v nastolené robustnosti, jistou dynamiku do této části pak vnáší světlomety, opět se základním tvarováním písmene „C“. Horní část světlometů je obdobně jako u těch předních protažena až směrem k logu automobilky, tedy výrazně do středu vozu. Toto protažení je navíc vybaveno zajímavým prostorovým světelným efektem.

Mohlo by vás zajímat:  Test Peugeotu 208 GT Line 1.5 BlueHDI – líbivý Francouz s naftou pod kapotou
Foto: Jan Horský

Interiér 

Interiér nového Australu bych primárně pochválil za jeho prostornost, a to na všech pozicích. Velmi slušně je také dimenzovaný zavazadlový prostor (až 575 litrů základního objemu), který navíc disponuje příjemně vyšší nakládací hranou.

Další plusové body sbírá interiér díky grafickému pojednání obou displejů. Prostředí hlavního displeje palubního infotainmentu (systém OpenR link) sice vyžaduje trochu prvotního cviku, ale jinak se jedná o velmi dobře odvedenou práci. Potěší také klasické ovladače klimatizace, které lemují spodní partie hlavního displeje infotainmentu.

Poněkud slabší stránkou interiéru se pro mě stal volant a ovládací prvky v jeho okolí. Multifunkční volant totiž utvářel spíše design než samotná ergonomie, jeho vrchní část se tak obdobně jako ta spodní dočkala poměrně výrazného zploštění. Když tedy pominu pohledovou stránku věci, stran užívání s ním není úplně ideální soužití.

K dalším méně příjemným prvkům interiéru vozu patří umístění ovladačů automatické převodovky, stěračů a audiosoustavy do právě části pod volantem. Nejednou se mi bohužel stalo, že jsem si při parkování místo přeřazení začal úspěšně stírat čelní okno.

Detailnější pohled do interiéru prozradí jeho velmi dobré zpracování, bohužel jednotlivým materiálům poměrně značně dominují trendy černé lesklé plochy, na kterých jsou jasně patrné veškeré otisky prstů, prach či jiné nečistoty.

Foto: Jan Horský

Nabízené motorizace a jízdní dojmy

Renault Austral aktuálně disponuje pouze jedinou nabízenou motorizací. Jedná se o mild-hybridní pohonné ústrojí jehož základ tvoří benzínová přeplňovaná třináctistovka, která je naladěna do dvou výkonových variant.

Mohlo by vás zajímat:  TEST Honda Civic 1.8 i-VTEC Sport

Základ tak tvoří pohonná jednotka disponující výkonem 103 kW, tato motorizace je dále kombinovaná výhradně s šestistupňovou manuální převodovkou. Další a zároveň testovanou verzí je identická motorizace protentokrát naladěná na 116 kW výkonu s maximální hodnotou točivého momentu dosahující 270 Nm. Použitá mild-hybridní technologie je v případě jízdního projevu prakticky neznatelná, Austral totiž disponuje baterií o kapacitě pouhých 0,15 kWh a samotný elektromotor pracuje v rámci 12V sítě.

Testovaná výkonnější motorizace spolupracuje s automatickou bezestupňovou převodovkou typu CVT. Převodovka však disponuje sedmi imaginárními převodovými stupni, které v rámci samotné jízdy obstojně simulují střídání jednotlivých rychlostních stupňů. V případě chuti se můžete této hry zúčastnit také díky přítomnosti pádel pod volantem. Avizované imaginární stupně pak velmi úspěšně potlačují pověstné monotónní hučení bezestupňových převodovek.

Souhra motoru a převodovky funguje velmi dobře. Po většinu času tato kombinace přináší na palubu nového Australu adekvátní jízdní komfort. Jistou a nepříliš komfortní výjimku pak tvoří samotné rozjezdy, které jsou občas doprovázeny poněkud zbrklým zaškubnutím vozu.

Přeplovaná třináctistovka propůjčuje vozu dostatek jízdní dynamiky a převodovka motorizaci netrápí ani ve vyšších rychlostech v rámci dálničního tempa. Její apetit je ale spíše nadprůměrný, spotřeba nového Australu se totiž v rámci týdenního testu pohybovala okolo 8,0 l /100 km.

Podvozek vozu disponuje spíše tužším nastavením, které Australu, navzdory jednoduché zadní nápravě, přináší dostatek jistoty, která celkem příjemně koreluje s celkem potentní pohonnou jednotkou. Víceprvkovou zadní nápravou by měla být vybavena očekávaná hybridní verze. Vůz této specifikace by pak měl být vybaven také natáčecími zadními koly, tedy systémem 4Control.

Mohlo by vás zajímat:  Test Honda HR-V e:HEV: Třetí generace kompaktního SUV nedává Evropanům moc na výběr
Foto: Jan Horský

Závěrem

Novinkový Renault Austral rozhodně chválím za jeho povedený a líbivý vnější vzhled, stejně tak za prostorný interiér doplněný o „dospělé“ grafické prostředí obou displejů. V našem případě bych také rád vyzdvihl výborně hrající audiosystém Harman/Kardon. Ve většině situací pak lze chválit také jízdní vlastnosti nového Australu, kterým nechybí dostatečná jízdní dynamika a dobře fungující podvozek.

Již méně nadšený jsem byl z tvarování multifunkčního volantu, stejně tak jako z tvarování partií, ve kterých jsou integrovány oba displeje. Chvíli cviku vyžaduje také ovládaní automatické převodovky. Stran jízdních vlastností je tu vlastně jen jediná, za to poměrně znatelná nepříjemnost, a tou jsou výše avizované „ucukané“ rozjezdy.

V případě zájmu o nový Austral si budete muset připravit minimálně 770 000 Kč včetně daně. V tomto případě se jedná o vůz základní výbavy TECHNO disponující slabší z dvojice mild-hybridních motorizací (mh 140) spolupracující s šestistupňovou manuální převodovkou. K dalším výbavovým stupňům patří TECHNO ESPRIT ALPINE s cenou od 875 000 Kč, vůz již se silnější mild-hybridní motorizací (mh 160) a automatickou převodovkou.

Dále tu máme testovanou výbavu ICONIC (od 925 000 Kč) a samotný vrchol nabídky aktuálně tvoří ICONIC ESPRIT ALPINE (od 955 000 Kč). Oba výbavové stupně jsou v nabídce se silnější mild-hybridní motorizací a automatickou převodovkou. V obou těchto případech se dále také čeká na hybridní verzi označovanou jako E-Tech full hybrid 200.

Zdroj: Autorský text

Zdroj obrázků: Vlastní fotografie autora

Jan Horský

O Jan Horský

Kontakt na autora: horsky@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora