Dva roky zpátky nadchla Ženevu dvojice hypersportů od Ferrari a McLarenu, loni se na stejném místě ukázal Koenigsegg One:1 s výkonem přes 1 MW! Švédská automobilka si výstaviště Palexpo podmanila i letos, kdy ukázala všem LaFerrari, P1 nebo 918 Spyder zdvižený prostředníček. Její nový hypersport, pokud se toto auto tak dá ještě nazvat, Regera totiž všechny zmiňované strčí hravě do kapsy.
Asi ne náhodně tak bylo vybráno jméno Regera, což v překladu znamená vládnout. A věřte, že tohle auto vládnout bude! Jeho hlavním trumfem je pohonný systém Koenigsegg Direct Drive, zkráceně KDD, složený z pětilitrového zážehového osmiválce se dvěma turbodmychadly o výkonu 1100 koní s točivým momentem 1250 Nm a hned trojice elektromotorů s výkonem 700 koní a točivým momentem 900 Nm, vyvinutých ve spolupráci s automobilkou Rimac. Dva elektromotory vzadu pohánějí kola zadní nápravy, přední elektromotor je spojený s klikovou hřídelí a auto je využíván k bezproblémovým startům, vektorování točivého momentu a regenerativnímu brzdění. Celkový výkon hybridní soustavy tak přesahuje 1500 koní a 2000 Nm, o mnoho víc než nabízí nejbližší konkurence, což stačí k akceleraci na 400 km/h za méně 20 sekund a pružné zrychlení ze 150 na 250 km/h za 3,2 sekundy. Součástí systému KDD jsou 620 V baterie v centrálním tunelu karbon-aramidového šasi, opět vyvinuté ve spolupráci s Rimacem, o kapacitě 9,27 kWh, které váží 115 kg a zabírají 67 litrů. Čistě na elektřinu navíc celý systém údajně zvládne 35 – 50 km. Co byste naopak hledali marně, to je konvenční převodovka. Regera ji prostě nepotřebuje, protože dokáže vytvořit přímé spojení mezi spalovacím motorem a zadní nápravou. Toto řešení téměř snižuje až o polovinu výkonové, třecí i tepelné ztráty, navíc skrze něj baterie přijímají až 204 koní při regenerativním brzdění. Čtvrteční chvilku technické poezie se sluší zakončit suchou hmotností 1420 kg, respektive 1628 kg s doplněnými provozními kapalinami i benzínem.
Již z dálky byste Regeru měli poznat nikoliv podle hluku z centrální koncovky titanového výfuku produkované Akrapovičem, ale podle LED diod denního svícení v předních světlech. Ty mají údajně vytvářet nezaměnitelný světelný podpis. Konektor pro připojení auta k elektrické síti, protože se jedná o plug-in hybrid, byste našli v zadní části pod výklopnou registrační značkou. Dokonalou aerodynamiku slibují přední i zadní aktivní křidélka a především aktivní zadní křídlo s elektronickým ovládáním. To je součástí plně robotizované karosérie, kde lze typické otevírání dveří o 90 stupňů dopředu, nastavení všech elektronických dílů nebo klapku v potrubí výfuku ovládat elektronicky pomocí aplikace v chytrém telefonu. Stejným způsobem lze přednastavit také klimatizační jednotku v autě. Vedle klimatizace zdobí interiér netradičně tvarované výdechy ventilace, multimediální systém s internetovým 3G připojením a rozhraním Apple CarPlay nebo sportovní sedadla s karbonovou konstrukcí a elektrickým nastavením v šesti směrech. Od otravného hluku a vibrací je posádka izolovaná díky aktivním úchytům motoru, při sportovní jízdě však do kabiny proniká o něco jadrnější zvuk. Pro sportovní jízdu byla uzpůsobena též kontrola trakce a stability, standardně dodávaná se třemi režimy.
Ručně vyrobeno má být ve Švédsku celkem 80 aut, což rozhodně není malé číslo. Dá se to však pochopit, protože na rozdíl od takové Agery má Regera celosvětovou homologaci a může tak být legálně prodávána třeba i v USA.
Zdroj: Koenigsegg