Sedan Saab 93 se prodával velmi dobře a dostal automobilku do podvědomí široké veřejnosti. Inženýři ale věděli, že s jedním typem vozu se automobilka nikam neposune, a tak zahájili práce na typu 93F ve verzi kombi. Nový model dostal název Saab 95 a celou přední částí se se sedanem 93F shodoval. Zadní část byla však mnohem modernější, bylo zde užito více chromových zdobných prvků a také se dokonce ladila aerodynamika malým spojlerem. Zavazadlový prostor bylo možné zvětšit sklopením zadních opěradel, jako to umí i dnešní vozy kombi. Za příplatek jste pak mohli mít svého Saaba v sedmimístné verzi. A dokonce se na trhu objevila i dodávka.
Rozdíly ale nastaly pod kapotou, kam se nastěhoval silnější motor o objemu 841 ccm, který dosahoval výkonu 28 kW. Následně si jej vypůjšila sportovní verze typu 93, kter se prodávala pod názvem 750GT. Kombík také dostal čtyřstupňovou převodovku. Ve výrobě se udržel až do roku 1978 a průběžně byl modernizován stejně jako sedan. A automobilka jej dokonce vyslala i na Rallye Monte Carlo. A pak že s kombíky se rally nejezdí…
Foto: AutoWP