Test SsangYong Korando 1.5 T-GDI PREMIUM – povedený návrat na scénu

0

Vozy automobilky SsangYong se v minulosti netěšili moc velké oblibě, jejich hlavním handicapem totiž dost často býval poměrně „nápaditý“ vnější vzhled : – ). Historicky vzpomeňme například na podivně hranaté Musso nebo lehce hrbatý Rodius.

Dnes je ale situace dost odlišná a poslední návrat na scénu se této jihokorejské automobilce opravdu povedl. Vozy SsangYong tak přijíždí s celkem tradičním a svěžím vnějším vzhledem, kvalitním zpracováním interiéru a rozumnou cenovou politikou.

My jsme aktuálně usedli do nejprodávanějších modelu značky, redakčnímu testu jsme tedy podrobili SsangYong Korando vrcholné výbavy PREMIUM s automatickou šestistupňovou převodovkou a pohonem pouze přední nápravy.

Foto: Jan Horský

Exteriér

SsangYong Korando disponuje poměrně objemnými základními rozměry. Vyšší stavba a jednotlivé proporce přináší vozu adekvátně robustní „look“ a jasnou příslušnost ke kategorii kompaktních SUV.

Z bohatě dimenzovaných základních rozměrů bych vyzdvihl hlavně šířku Koranda, ta se velmi pozitivně projevuje nejen v rámci samotného vzhledu, ale také v interiéru vozu. Korando tak přichází s hodně širokým postojem a s jasně horizontálním členěním jak přední, tak i zadní partie.

Boční profil vozu disponuje tradičním oplastováním lemů a prahů, k oživení této partie přispívá optické oddělení „céčkového“ sloupku od střechy, které je však více patrné u světlejších barevných odstínů.

SsangYong Korando aktuální generace je tedy vozem tradičních a celkem líbivých tvarů. Vůz není v rámci svého tvarování přehnaně ambiciózní, hlavní roli zde hraje hlavně důraz na jeho vnitřní prostornost.

Foto: Jan Horský

Interiér

Mohutné proporce Koranda se velmi pozitivně podepisují na jeho vnitřní prostornosti, vůz disponuje rozměrnou kabinou, a to jak na předních, tak i zadních pozicích. To samé platí také o zavazadlovém prostoru. Testovaný vůz nabídl dvojité dno s horní polohou v ideální výšce a horizontální přepážkou, kterou lze použít i svisle v příčném směru zavazadelníku, který disponuje objemem 551 l.

Mohlo by vás zajímat:  Škoda Fabia Monte Carlo 1.0 TSI – česká stálice prošla modernizací

Dalším pozitivem interiéru Koranda je jeho samotné zpracování. Jednotlivé materiály a ovladače včetně použitého fontu jsou velmi dobře zvoleny a kvalitně zpracovány.

Pochválit musím také propracovanou grafiku obou displejů. V případě Koranda se pak displej v rámci kapličky přístrojů před řidičem jeví jako důležitější. Ovládá se zde totiž mnoho nastavení vozu včetně jízdních asistentů, samozřejmostí je pak více stylů zobrazení. Dokonce do tohoto displeje lze promítnout údaje skrze Apple CarPlay nebo Android Auto.

Palubní deska Koranda je přehledná, s logickým rozložením jednotlivých ovladačů. Její tvarování je obdobně jako tvarování celého vozu celkem robustní,  zde by si interiér lehké zjemnění určitě zasloužil. Avizovanou mohutnost celé palubní desky pak přikládám k výše posazené horní hraně, která prakticky vychází z horní hrany kapličky přístrojů před řidičem. Horní hrana je navíc zdůrazněna průběžnými a celkem výraznými výdechy klimatizace.

Interiér vrcholné výbavy PREMIUM působí opravdu honosně, kožená sedadla nabídnou vpředu funkci vyhřívání i ventilování, vyhřívaný je také multifunkční volant. Za povšimnutí stojí také ambientní osvětlení vozu, které v případě bočních výplní dveří a palubní desky disponuje prostorovým efektem.

Foto: Jan Horský

Nabízené motorizace a jízdní dojmy

SsangYong Korando je aktuálně v nabídce výhradně s benzínovou motorizací, jedná se o turbem přeplňovanou patnáctistovku 1.5 T-GDi, která disponuje výkonem 120 kW (163 koní) a točivým momentem dosahujícím hodnoty 280 Nm v případě manuální převodovky (260 Nm u automatu). Tato motorizace dále spolupracuje buď s avizovaným šestistupňovým manuálem, nebo šestistupňovým automatem Aisin. Výkon je pak přenášen pouze na přední, nebo obě nápravy.

Mohlo by vás zajímat:  TEST Trabant 1.1 Universal

Přeplňovaný čtyřválec Korandu přináší adekvátní dostatek výkonu a motorizace je také velmi dobře odhlučněná směrem do interiéru vozu. Korandu pak stran jízdního projevu svědčí spíše defenzivnější tempo, na které adekvátně navazuje dobře odhlučněný podvozek a komfortně laděný interiér. Klidnější tempo se pak pozitivně podepisuje na spotřebě vozu, která se v tomto případě pohybuje okolo 7,0 l / 100 km. V případě svižnějšího tempa si Korando pro výkon sahá častěji do vyšších otáček a spotřeba paliva se pak nepříjemně zvedá k hodnotám okolo 9,0 l /100 km.

Avizované klidnější tempo svědčí také testované šestistupňové automatické převodovce, která v této situaci řadí velmi hladce a logicky. Podvozek je vybaven vpředu zavěšením typu McPherson a vzadu víceprvkovou nápravou, naladění podvozku je pak spíše komfortní a obdobně jako převodovce a řízení mu vyhovuje poklidná a rozvážná jízda.

Korando je také vybaveno volbou jízdních režimů, k dispozici máte režim NORMAL, SPORT a WINTER. Nabízených alternativ jsem však prakticky nevyužíval, Korando se totiž v rámci ostřejší jízdy necítí úplně jistě. V zatáčkách se vůz výrazněji naklání a méně přesné je i řízení. V permanenci byl tedy režim NORMAL a já si v Korandu užíval toho, v čem je nejlepší, tedy tichého a komfortního jízdního projevu.

Foto: Jan Horský

Závěrem

Model Korando je stran prodejnosti premiantem v rámci portfolia automobilky SsangYong. V základní výbavě STYLE vůz s benzínovou patnáctistovkou, manuální převodovkou a pohonem pouze přední nápravy pořídíte již od 539 900 Kč včetně DPH.

Mohlo by vás zajímat:  TEST Nissan NP300 Navara 2.3 dCi

Za automatickou převodovku a pohon všech kol si pak můžete připlatit napříč celou aktuální nabídkou. Automat přijde na 42 900 Kč a pohon všech kol na 48 900 Kč.

Mezi další výbavové stupně patří CLEVER (cena od 589 900 Kč) a vrcholný PREMIUM (cena od 669 900 Kč). Námi testovaný vůz disponoval nejvyšší výbavou, pohonem pouze přední nápravy, příplatkovou automatickou převodovkou a příplatkovou barvou, jeho pořizovací cena se tak vyšplhala na 758 600 Kč včetně daně.   

Zmínit se musím také o aktuální akční nabídce, v rámci které můžete pořídit Korando ve výbavovém stupni STYLE + již od 539 900 Kč. Standardní výbava je již poměrně bohatá a Korando je vybaveno 8“ dotykovým displejem, bezpečnostními asistenty, LED osvětlením interiéru, tempomatem, koženým volantem, centrálním zamykáním včetně dálkového ovládání, bezdrátový nabíjením, střešními ližinami nebo zadní parkovací kamerou, navíc je tato akční edice dovybavena dvouzónovou automatickou klimatizací, parkovacím asistentem, LED předními mlhovými světly, vyhřívaným volantem, vyhřívanými předními sedadly a 18“ hliníkovými koly „Diamond Cutting“.

Značce SsangYong se tedy napravení své reputace očividně daří, aktuálně testované Korando na mě totiž během týdenního testu udělalo opravdu pozitivní dojem. Když pominu výraznější apetit benzínové patnáctistovky, jedná se o prostorný vůz s kvalitně zpracovaným interiérem, který značně prospívá ke komfortnímu jízdnímu projevu. K dalším neméně důležitým pozitivům pak určitě patří zajímavé pořizovací ceny jednotlivých modelů značky.

Zdroj: Autorský text

Zdroj obrázků: Vlastní fotografie autora

Jan Horský

O Jan Horský

Kontakt na autora: horsky@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora