BYD představil nové plug-in hybridní SUV

Doby, kdy byla čínská auta všem pro smích svou pověstnou (ne)kvalitou a zastaralou technikou, většinou odkoupenou od věhlasnější značky, která jí používala v 90. letech, jsou pryč. Nové plug-in hybridní SUV Tang, pojmenované pod dynastii Tang, automobilky Build Your Dreams ukazuje, že když v Číně chtějí, dokáží stvořit bez přehánění monstrum.

Pod jeho kapotou je dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec o výkonu 205 koní s točivým momentem 320 Nm, který spolupracuje s dvojicí elektromotorů, každý s výkonem 150 koní a točivým momentem 200 Nm. Jednoduchou matematikou vyjde velmi působivý celkový výkon 505 koní a točivý momentem 720 Nm, což z modelu Tang dělá nejsilnější plug-in hybridní, ale i čistě hybridní, SUV na světě! Automobilka BYD taktiku při stavbě tohoto auta sama nazývá 5-4-2, v překladu nabídnout SUV se zrychlením na 100 km/h pod 5 sekund (ve skutečnosti 4,9 sekundy), pohonem všech kol (na něž výkon přenáší šestistupňový dvouspojkový automat) a spotřebou pod 2 l/100 km. Čistě na elektřinu ujede „čínský zázrak“ zhruba 80 km, při vybití akumulátorů navíc stačí Tang zapojit do 220V zásuvky a počkat. Aby se z režimu jízdy nestal náhodný generátor, můžete si jej zvolit pomocí ovladače v interiéru. Čistě elektrický a hybridní režim dále doplňuje eko režim a především sportovní režim, kde pracují naplno všechny tři motory.

Mohlo by vás zajímat:  Další šikana kvůli emisím: Nizozemsko zpomaluje jízdu na dálnicích

Nejsou to ale ani zdaleka všechny trumfy, protože stačí sáhnout po limitované edici Ultimate Edition s výrazným sportovním bodykitem a rázem stlačíte zrychlení na hodnotu 4,4 sekundy. Tím by se Tang stal třetím nejrychlejším SUV na světě po BMW X5/X6M a Mercedesu-AMG GLE 63. Cena za model, vyrobený v limitovaném počtu 200 kusů je však na Čínu astronomických 600 000 juanů (cca 2,3 milionu korun). O něco levnější možností, jak se ke speciální edici dostat, přináší BYD Tang Limited, vyrobený v počtu 98 kusů. Ten zaujme červenými koly a unikátním interiérem, jeho cena je 300 000 juanů (cca 1 165 000 korun).

Mohlo by vás zajímat:  Jaguar XE: Modernizovaný díky novým technologiím a mild-hybridnímu pohonu

Designově nejpohlednější je však stejně základní model s vytaženými lemy blatníků, LED diodovými světly, výrazným předním nárazníkem a množstvím chromu. Při pohledu z profilu a především zezadu však může BYD Tang lec komu připomenout Lexus RX. To se však změní přesednutím do interiéru, který je čalouněný kůží, vykládaný dřevem a minimálně co do vzhledu si nezadá s evropskou konkurencí. Před řidičem je 12,1palcový displej, tvořící přístrojový panel, středová konzole hostí 10,2palcový displej navigace a malý displej kompasu najdeme i mezi výdechy ventilace. Standardní výbava dále obsahuje 8 airbagů, audiosystém s nezávislým nastavením pro zadní sedadla, třízónovou automatickou klimatizaci opět s individuálním nastavováním pro zadní část kabiny, elektricky ovládaná přední sedadla s pamětí, vyhříváním a chlazením, vyhřívaná zadní sedadla a střešní okno. Z bezpečnostních asistentů je k dispozici tempomat, hlídání vybočení z jízdního pruhu, zadní kamera či hlídání mrtvého úhlu. 

Mohlo by vás zajímat:  Volkswagen a jeho plány na elektromobil pro každého

Objednávky na vůz přijímá čínská automobilka již od včerejška, ceny standardního modelu však zatím nejsou známé. Případný zájemce tak musí vybírat pouze ze dvou výše zmíněných limitovaných modelů.

Zdroj: BYD