Bitva o nejrychlejší SUV na Nordschleife má zase na nějaký čas nového vítěze. Po Range Roveru Sport SVR převzalo štafetu modernizované Porsche Cayenne Turbo S, jenž zvládne jeden okruh za špičkových 7:59,74 sekundy – o více než 14 sekund rychleji v porovnání s RR Sport…
Největší podíl na takto rychlém čase má nepochybně dvakrát přeplňovaný osmiválec, který z objemu 4.8 litru dává 570 koní (+ 20 koní oproti předchůdci) a 800 Nm (+ 50 Nm). Na stovce je tak SUV s automatickou převodovkou a pohonem všech kol skrze systém Porsche Traction Management (standardně je výkon posílán na zadní kola, v případě potřeby se připojí i kola přední) za 4,1 sekundy (- 0,4 sekundy) a vyvine maximální rychlost 284 km/h.
Takovou masu s obrovským výkonem mají na starosti karbon-keramické brzdy s deseti pístky a průměrem 420 mm vpředu, respektive čtyřmi pístky a průměrem 370 mm vzadu. Mimo to je Cayenne vybaven adaptivním odpružením Porsche Dynamic Chassis Control a vektorováním točivého momentu PTV Plus.
Design je od ostatních verzí Cayennu odlišen 21palcovými koly z 911 Turbo, LED diodovými hlavními světlomety a příplatkovým sportovním výfukem s falešným zvukem v interiéru. Ten je kompletně čalouněný černou a béžovou kůží. Prodej se v Německu rozběhne ve druhé polovině roku, startovací cena je 166 696 euro (cca 4,7 milionu korun).
Zdroj: Porsche