Ford se vrací k supersportu GT

Poprvé zazářil Ford GT40 již v roce 1966, kdy získal první tři místa ve slavné čtyřiadvacetihodinovce Le Mans. V roce 2002 na něj navázal stejnojmenný, leč moderně pojatý koncept, který se o rok později jako Ford GT dostal do sériové výroby. Po devíti letech se model GT ve spojením s modrým oválem objevuje znovu a sériová podoba na sebe opět nenechá dlouho čekat.

Základ nejnovějšího „GéTéčka“ tvoří karbonový monokok pro posádku, na který navazují dva prostorové hliníkové rámy vpředu i vzadu. Karosérie rovněž využívá lehkých materiálů jako karbon a hliník, což ve spojení s pohonnou jednotkou slibuje jeden z nejlepších poměrů výkon/hmotnost, jakého kdy sériově vyráběné auto dosáhlo. 

Mohlo by vás zajímat:  Fiat 850 SC na prodej

Uprostřed umístěná pohonná jednotka má šest válců a již tradičně je vybavena technologií EcoBoost, značící přeplňování a v případě Fordu GT hned dvojité. Přesná technická data zatím známá nejsou, modrý ovál se však chlubí výkonem přes 608 koní. Ty na zadní 20palcová kola s pneumatikami Michelin Pilot Super Sport Cup 2 posílá sedmistupňový dvouspojkový automat. Podvozek díky aktivní zadní torzní příčce s pushrod zavěšením dokáže měnit světlou výšku, na všech čtyřech kolech jsou použity karbon-keramické brzdy.

Mohlo by vás zajímat:  Mercedes třídy V dostane balíček AMG Line

Karosérie není díky uhlíkovým vláknům jen lehká, ale i dokonale aerodynamicky vyladěná. Zároveň tak dokáže snižovat odpor vzduchu a zvyšovat přítlak. Velmi tomu napomáhá aktivní zadní spoiler, jenž reaguje na aktuální podmínky na silnici. Samotný design se především kvůli tvarování zadní části s centrální dvojitou koncovkou výfuku neobejde bez kontroverzí, nahoru se otevírající dveře však musí ocenit každý. 

Interiér je směsí sportovních detailů s moderními technologiemi. Sedadla řidiče i spolujezdce jsou pevně spojena s karbonovým monokokem, případný majitel se tak bude muset spokojit s nastavitelným pedálem a sloupkem řízení. Ačkoliv se Ford neúčastní šampionátu formule 1, volant nového supersportu s množstvím důležitých tlačítek a pádly řazení jako by mu z oka vypadl. Hlavní část nicméně tvoří dva displeje – jeden supluje přístrojový panel a objevují se na něm nejrůznější jízdní data, druhý je na středové konzoli a nabízí přístup k infotainmentu Sync 3.

Mohlo by vás zajímat:  Triumph TR3 - Gentleman hledá majitele

Produkční model se objeví koncem příštího roku jako oslava již zmíněného fenomenálního úspěchu v Le Mans. 

Zdroj: Ford