Audi A3 dostalo sportovní variantu RS3

Jenom necelé dva roky se mohl Mercedes chlubit primátem nejvýkonnějšího hot hatche nižší střední třídy. Jeho tradiční rival z Ingolstadtu totiž na ženevském autosalonu ukáže RS3 Sportback s nejsilnějším pětiválcem v historii značky.

2.5litrové TFSI pod kapotou výhradně pětidvéřového hatchbacku má celkem 367 koní a 465 Nm, dostupných v pásmu od 1625 ot./min do 5550 ot./min. Jak napovídá již maska chladiče, výkon je přenášen na všechna kola pomocí systému quattro a to v kombinaci se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem S tronic. A protože hmotnost šla mezigeneračně o 55 kg dolů, dokáže RS3 Sportback akcelerovat na 100 km/h za 4,3 sekundy (zlepšení o 0,3 sekundy) a vyvinout obligátní rychlost 250 km/h. Pokud by si někdo chtěl poznačit kolonku spotřeba a emise, pak počítejte s papírovými 8,1 l/100 km a 189 g CO2/km.

Mohlo by vás zajímat:  Suzuki Across přichází, značka zahájila předprodej nejvýkonnějšího modelu

Kromě upraveného motoru se dostalo i na podvozek, který sedí o 25 mm blíže vozovce než v případě klasické A3. Zároveň má RS3 širší nápravy, vpředu 1599 mm a vzadu 1514 mm, a možnost připlatit si za adaptivní tlumiče Magnetic Ride se čtyřmi režimy nastavení. Za působivě tvarovanými 19palcovými koly s pneumatikami 250/30 R19 vpředu a 235/35 R19 vzadu se ukrývají brzdové kotouče o průměru 370 mm vpředu, respektive 310 mm vzadu. Za příplatek je možné dostat i karbon-keramické kotouče.

Mohlo by vás zajímat:  Technologicky nejvyspělejší Kia vstupuje na český trh: přijíždí 4. generace 7místného SUV Sorento

Nakousnuto už bylo téma vizuálních změn, které však nezahrnuje pouze výrazněji tvarovanou masku chladiče se strukturou včelí plástve a nápisem quattro, nýbrž také přední nárazník s většími nasávacími otvory, zadní nárazník s dvojicí oválných koncovek výfuku a difuzorem, spoiler na víku kufru a výrazněji tvarované prahy. Po přesunutí do interiéru okamžitě zaujme zploštělý sportovní volant potažený Alcantarou, doplněný o sportovní sedadla v kůži Nappa a hliníkové pedály. Co možná při jízdě na okruhu oceníte víc, to jsou ukazatele tlaku turbodmychadla, teploty oleje a času na kolo. V rámci příplatkové výbavy je kromě karbonových, pianově černých či hliníkových dekorů možné zvolit sedadla RS s karbonovou a o 7 kg lehčí konstrukcí.

Mohlo by vás zajímat:  Volkswagen představil praktičtější verzi modelu Lavida

Zdroj: Audi