Kariéra současného Audi R8 se pomalu blíží ke svému konci a již v příštím roce přivítáme generaci úplně novou, která bude dál prohánět supersporty zavedených značek. Jako takovou labutí píseň si německá auta se čtyřmi kruhy připravila R8 Competition – nejsilnější sériové Audi všech dob.
Do tohoto postavení jej katapultovalo 578 koní, které inženýři vydolovali z 5.2litrového desetiválce. Motor spolupracuje se sedmistupňovým automatem S tronic a pohonem všech kol, což řidiče R8 Competition katapultuje na 96 km/h (60 mil za hodinu) za 3,2 sekundy a dovolí mu jet maximální rychlostí 320 km/h. Díky tomu je limitovaná R8 nejen nevýkonnější, ale také nejrychlejší verzí celé modelové řady.
Designové prvky si Competition půjčuje ze závodní R8 LMS, především se jedná o přední splitter, boční aerodynamická křidélka, kryty zrcátek, zadní difuzor a zadní křídlo. Vše je navíc vyrobeno z matného karbonu. Nepřehlédnutelná jsou černá kola, za nimiž se ukrývají karbon-keramické brzdy s červenými třmeny, stejně jako černá dvojice koncovek výfuku.
Karbon se kromě karosérie nachází také v interiéru, kde jej najdeme na středové konzoli a středovém tunelu. Další speciální položkou jsou podsvícené prahy dveří se jménem modelu. I přesto, že bude vyrobeno jen 60 kusů a všechny jsou určeny pro americký trh, dostane každý zákazník možnost vybrat si z několika odstínů karosérie, kol i čalounění interiéru.
Zdroj: Audi