Škoda Fabia Monte Carlo je parodií na sportovní vůz. Litrový tříválec pod kapotou nemá výkon ani 100 koní

01 Fabia Monte Carlo New

Škoda Auto rozšiřuje čtvrtou generaci vozu Fabia o variantu Monte Carlo. Tímto označením, které Škoda Auto původně představila exkluzivně pro vůz Fabia, se od roku 2011 pyšní lifestylové varianty se sportovním nádechem. Tyto modely odkazují na četné úspěchy značky Škoda na legendárním rallyovém závodě. Sportovní vzhled vozu Fabia Monte Carlo podtrhují černé designové prvky. Interiér zdobí červené elementy a přístrojová deska v dekoru Carbon. Fabia Monte Carlo je k dispozici se třemi motory, které pokrývají výkonové spektrum od 70 kW (95 k) do 110 kW (150 k).

K velkému úspěchu modelu FABIA přispívají od roku 2011 také sportovní varianty MONTE CARLO, které doplňují výbavové stupně Ambition a Style a inspirují se mnoha úspěchy závodních vozů značky ŠKODA na legendárním závodě Rally Monte Carlo. FABIA MONTE CARLO je k dispozici s dvěma tříválcovými motory o objemu 1,0 l a jedním čtyřválcovým motorem 1,5 TSI. Jejich výkonové spektrum sahá od 70 kW (95 k) do 110 kW (150 k).

Dynamické proporce a emocionální vzhled s černými designovými prvky

Využití modulární platformy MQB A0 koncernu Volkswagen přineslo čtvrté generaci vozu FABIA dynamičtější proporce a emotivnější vzhled. Tento vizuální dojem ještě umocňují typické prvky varianty MONTE CARLO jako například černá maska chladiče, specifický přední a zadní nárazník, difuzor zadního nárazníku v černém provedení nebo černá kola z lehké slitiny o průměru od 16″ do 18″. Varianta MONTE CARLO exkluzivně nabízí černá leštěná 16″ kola z lehké slitiny Proxima a černá 17″ kola z lehké slitiny Procyon.

Mohlo by vás zajímat:  Výsledky výzkumu: O autobazary s certifikací kvality mají kupující zájem

Sportovní sedadla součástí standardní výbavy, virtuální kokpit se specifickým sportovnějším designem režimů zobrazení

Prostorný interiér aktuální generace, kterému dominuje černá barva, nabízí standardně sportovní sedadla s integrovanými hlavovými opěrkami a tříramenný multifunkční volant. Dekorační lišta na přístrojové desce, části středové konzole a madla dveří mají červený metalický dekor. Loketní opěrky v předních dveřích a spodní část přístrojové desky mají karbonový vzhled. FABIA MONTE CARLO nabízí všechny asistenční systémy, komfortní prvky a infotainment systémy modelové řady FABIA. Virtuální kokpit, který je k dispozici na přání, nabízí specifický sportovnější design režimů zobrazení.

Mohlo by vás zajímat:  Audi A6 míří po faceliftu na český trh

Co je pod kapotou?

Nová FABIA MONTE CARLO nabízí tři motory generace Evo koncernu Volkswagen, které pokrývají výkonové spektrum od 70 kW (95 k) do 110 kW (150 k). Všechny motory splňují přísnou emisní normu Euro 6d. V kombinaci s 50litrovou nádrží, která je k dispozici na přání, tak činí dojezd u tříválcových motorů více než 900 km v režimu WLTP.

Nová ŠKODA FABIA MONTE CARLO nabízí ve spojení s čtyřválcovým motorem 1,5 TSI velmi dynamickou jízdu. Vrcholná motorizace modelové řady FABIA má výkon 110 kW (150 k) a v kombinaci se standardně dodávanou sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG dosahuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,0 s. Maximální rychlost činí 225 km/h. Tento motor je také vybaven aktivním řízením válců. Systém tak vypíná v případě malé zátěže automaticky oba prostřední válce a snižuje spotřebu a emise CO2.

Inovativní vrstva nanášená pomocí plazmy snižuje spotřebu paliva a emise

FABIA MONTE CARLO nabízí také dva tříválcové motory 1,0 TSI. Verze s výkonem 70 kW (95 k) je vybavena pětistupňovou manuální převodovkou. U motoru 1,0 TSI o výkonu 81 kW (110 k) lze volit mezi šestistupňovou manuální převodovkou a sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG. U obou motorů 1,0 TSI s přímým vstřikováním jsou litinové vložky válců nahrazeny plazmovým nanášením povrchové vrstvy válců o celkové tloušťce 150 mikrometrů (0,15 milimetru). Tento proces snižuje vnitřní tření a optimalizuje tím i spotřebu paliva a emise. Díky lepší distribuci a odvodu tepla ve spalovacím prostoru také optimalizuje tepelné namáhání motoru.

Mohlo by vás zajímat:  Škoda Citigo nově s převodovkou ASG

Nízká spotřeba umožňuje dlouhý dojezd

Všechny pohonné jednotky jsou nabízeny standardně se 40litrovou palivovou nádrží. V případě 50litrové nádrže, která je k dispozici na přání, disponuje FABIA MONTE CARLO vybavená tříválcovými motory dojezdem více než 900 km v režimu WLTP. Všechny pohonné jednotky splňují přísnou emisní normu Euro 6d. Na přání je pro všechny verze k dispozici sportovní podvozek, který má světlou výšku sníženou o 15 mm. Díky odlišné charakteristice odpružení poskytuje širší možnosti pro dynamickou jízdu.

Zdroj: TZ Škoda Auto
Tomáš Dunajčík

O Tomáš Dunajčík

Kontakt na autora: tomas.dunajcik@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora