Jeep odhalil ceník malého SUV Renegade

Jeep prezentuje nový Renegade jako nejschopnější malé SUV, v základní specifikaci však pohon všech kol nečekejte. Konkurent Škody Yeti ho nabídne nejdřív s naftovým motorem a cena už se blíží až nebezpečně teritoriu o třídu větších vozů.

Po designové stránce asi Renegade moc nepřekvapí, protože v sobě kombinuje prvky, typické pro větší modely značky. Tím je myšlena především maska chladiče se sedmi vertikálními lamelami, která je doplněná kulatými světly vpředu a čtvercovými světly vzadu. Zajímavou položkou je příplatková panoramatická střecha My Sky s odnímatelnými střešními panely. A protože je vůz určen pro mladé, nabídne Jeep až 7 designů litých kol v kombinaci s velkým množstvím barev exteriéru i interiéru. Až 100 volitelných doplňků pochází od divize Mopar.

Na některých částech interiéru poznáte, že Renegade sdílí platformu s Fiatem 500L. Například volant či tvary palubní desky jsou velmi podobné těm u italské automobilky. Před spolujezdcem najdete masivní madlo, sloužící především při jízdě v terénu. Již ve standardní výbavě naleznete pětipalcový displej multimediálního systému, který lze za příplatek či u vyšší verzí zvětšit na 6,5 palce. Před řidičem může od třetího stupně Limited „trůnit“ sedmipalcový TFT displej, suplující klasické budíky. 

K pohonu bude od začátku sloužit šest motorů, z nichž tři jsou benzínové a tři naftové. Základem je atmosférická šestnáctistovka E-TorQ Evo o výkonu 110 koní, která je kombinována s manuálním pětikvaltem a pohonem předních kol. Druhou benzínovou volnou je přeplňovaná čtrnáctistovka MultiAir o výkonu 140 koní, která má rovněž pohon předních kol, ale šestistupňovou manuální převodovku. Třetí volbou je stejný motor s přeplňováním, avšak výkonem 170 koní, pohonem všech kol a devítistupňovým automatem. Naftová nabídka začíná u 1.6 MultiJet o výkonu 120 koní se šestistupňovou manuální převodovkou a pohonem předních kol. Druhou volbou je dvoulitr MultiJet o výkonu 140 koní, která má vždy pohon všech kol a je spřažena s manuálním šestikvaltem nebo devítistupňovým automat s redukční převodovkou. Poslední možností je stejný dvoulitrový diesel s výkonem 170 koní, pohonem předních kol a devítistupňovým automatem s redukcí, přičemž tato motorizace je výhradně určena pro nejvyšší stupeň Trailhawk.

Mohlo by vás zajímat:  Zdražování zasáhlo i menší modely ojetých aut, nabídka na trhu se zužuje

I když je Renegade nejmenším Jeepem, nabízí především ve verzích s pohonem všech kol velmi zajímavé terénní parametry. Pokud sáhnete po klasické čtyřkolce, dostanete světlou výšku 200 mm, přední nájezdový úhel 21 stupňů, přechodový úhel 24 stupňů a zadní nájezdový úhel 32,1 stupňů. Verze Trailhawk, určená do těžšího terénu, má kromě designových úprav také světlou výšku vyšší o 20 mm, přední nájezdový úhel 30,5 stupně, přechodový úhel 25,7 stupně a zadní nájezdový úhel 34,3 stupně. Obyčejná verze s pohonem předních kolsvětlou výšku 170 mm, přední nájezdový úhel 17,9 stupně, přechodový úhel 21,2 stupně a zadní nájezdový úhel 29,7 stupně. Aby bylo informacím o pohonu všech kol učiněno za dost, dostal Renegade systém Active Drive, který posílá celý výkon podle potřeby na kteroukoliv nápravu, nebo Active Drive Low, který má zkrácený první převodový stupeň a je vybaven trakčním systémem Selec-Terrain s módy Auto, Snow, Sport, Sand/Mud a Rock 4×4 (pouze pro verze Trailhawk).

Základní výbava Sport obsahuje například 6 airbagů, již zmiňovaný multimediální systém Uconnect s pětipalcovým displejem, manuální klimatizaci, elektricky ovládaná okna vpředu i vzadu, elektrická zrcátka, stabilizační systém, asistent pro rozjezd do kopce nebo ISOFIX. Druhý stupeň Longitude přidává vyhřívaná zrcátka, 16palcová litá kola, kožený volant, mlhovky, tempomat, LED osvětlení interiéru nebo zrcátka v barvě karosérie. Vrcholný stupeň Limited přidává sedmipalcový TFT přístrojový panel, dvouzónovou automatickou klimatizaci, sledování jízdního pruhu nebo varování před čelním nárazem. Pro milovníky terénu je připravena verze Trailhawk, jež  má kromě upraveného vzhledu a vyšší světlé výšky ještě navíc 17palcová offroadová kola, zatmavená okna, tažné oko nebo již zmiňovaný systém pohonu všech kol Selec-Terrain.

Mohlo by vás zajímat:  Český trh obohatila dvojice Smartů

Časově omezenou nabídkou je verze Opening Edition, nabízená u příležitosti vstupu Renegadu na trh. Ta vychází ze stupně Limited a bude k dispozici pouze v bílém odstínu Alpine s černou střechou nebo oranžovém odstínu Omaha s černou střechou, vždy v kombinaci s 18palcovými koly s diamantovým odstínem. Ve výbavě najdeme černá kožená sedadla s bílým prošíváním, navigační systém Uconnect s 6,5palcovou dotykovou obrazovku, dvouzónovou automatickou klimatizaci, pasivní vstup s bezklíčovým startováním Keyless-Go, zadní parkovací senzory, tempomat, mlhová světla a elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka.

Základní cena za Renegade Sport 1.6 E-TroQ byla stanovena na 431 900 korun. V této výbavě dostanete ještě Renagade s 1.6 MultiJet za 523 900 korun. Druhý stupeň Longitude startuje na 531 900 korunách za 1.4 MultiAir (140 k), respektive 556 900 korunách za 1.6 MultiJet. V kombinaci s tímto stupněm můžete mít poprvé taky čtyřkolku a to s motorizací 2.0 MultiJet za 632 900 korun. Verze Limited je dostupná se všemi motory s výjimkou atmosférické šestnáctistovky a nejsilnějšího dvoulitrového MultiJetu a začíná na 574 900 korunách za předokolku se slabší 1.4 MultiAir, respektive na 675 900 korunách za dvoulitr MultiJet s pohonem všech kol. Verze Trailhawk je na našem trhu exkluzivně dostupná s nejsilnějším dvoulitrovým MultiJetem, pohonem všech kol a devítistupňovým automatem za cenu 806 900 korun. Limitovaná série Opening Edition je dostupná se čtrnáctistovkou MultiAir s pohonem předních kol za 620 900 korun, šestnáctistovkou MultiJet s pohonem předních kol za 645 900 korun nebo dvoulitrem MultiJet s pohonem všech kol za 721 900 korun. Kompletní ceník naleznete zde.

Mohlo by vás zajímat:  Toyota letos může prodat dvakrát víc aut než loni. Míří k rekordnímu počtu uzavření smluv

Srovnání s konkurencí:

 
Model: Jeep Renegade Mitsubishi ASX Škoda Yeti
Rozměry (d/š/v): 4232/1803/1689 mm 4295/1770/1615 mm 4222/1793/1691 mm 4223/1793/1671 mm (GL)
Rozvor:  2570 mm 2670 mm 2578 mm
Velikost kufru: 350/869 l 419/1219 l 416/1580 l
Světlá výška: 170 mm (4×2), 200 mm (4×4), 220 mm (Trailhawk) 180 mm (4×2), 170 mm (4×4) 180 mm, 155 mm (GL)
Zážehové motory: 1.6 E-TorQ (110 k), 1.4 MultiAir (140/170 k) 1.6 MIVEC (117 k) 1.2 TSI (105 k), 1.4 TSI (122 k), 1.8 TSI (160 k)
Vznětové motory: 1.6 MultiJet (120 k), 2.0 MultiJet (140/170 k) 1.8 DI-D (150 k), 2.2 DI-D (150 k) 1.6 TDI GreenLine (105 k), 1.6 TDI (105 k), 2.0 TDI (110/140/170 k)
Alternativní pohon:  —————  —————  —————
Pohon všech kol: standardně k 1.4 MultiAit (170 k) a 2.0 MultiJet standardně k 1.8 DI-D a 2.2 DI-D standardně k 1.8 TSI a 2.0 TDI (170 k), za příplatek k 2.0 TDI (110/140 k)
Základní cena: 431 900 Kč 484 000 Kč (v akci 369 000 Kč) 354 900 Kč