Ceník Land Roveru Discovery Sport

Jedna z horkých a vyhledávaných novinek nadcházejícího pařížského autosalonu, Land Rover Discovery Sport, už má český ceník. Z něho se například dozvíte, že k dispozici budou čtyři výbavové stupně, pěti- i sedmimístný interiér a zatím pouze trojice motorů.

Jak už víte z našeho předešlého článku, Discovery Sport nahrazuje Freelander a stává se rovněž prvním z několika členů vznikající rodiny pod hlavičkou modelu Discovery. Jeho design je velmi podobný Range Roveru Evoque, tedy momentálně velmi populárnímu kompaktnímu SUV. Znamená to zaoblenou přední část s výrazným nápisem Discovery na kapotě, kterou od třetího výbavového stupně doplňují xenonová světla s LED diodovými výbojkami. Zadní část svým ztvárněním připomíná luxusnější Range Rover Sport a spolu s kapotou, předními blatníky, kapotou a střechou je vyrobena z hliníku.

Interiér je již v základní výbavě vybaven osmipalcovým dotykovým displejem v kombinaci s rádiem se šesti reproduktory. Co se týká samotného designu, opět nejde ve světě Land Roveru o nic překvapivého a převratného. Vnitřek zkrátka kombinuje doposud známé prvky z větších modelů i již zmíněného RR Evoque. V základní konfiguraci je Discovery Sport striktně pětimístný s opěradly dělenými v poměru 60:40, která jsou navíc o 50 mm výše než přední sedadla. Lze je rovněž posouvat v rozsahu 160 mm. Druhou možností je konfigurace 5+2, ze které už jasně vyplývá, že zadní dvojice sedadel bude spíše nouzová. A abychom dostáli kompletnímu výčtu informací o karosérii i interiéru, je třeba zmínit délku 4589 mm, šířku se zrcátky 2173 mm, výšku 1724 mm a rozvor náprav 2741 mm.

Mohlo by vás zajímat:  Peugeot uvádí na trh zmodernizovaný Partner

Pod karosérii najdeme platformu z Range Roveru Evoque, která je však u Discovery složená z vysokopevnostní oceli a hliníku. K pohonu budou na začátku prodejů sloužit zatím trojice motorů. Základem je naftová verze 2.2 TD4 o výkonu 150 koní s točivým momentem 400 Nm. Tato jednotka je spojená s šestistupňovou manuální nebo devítistupňovou automatickou převodovkou a výhradně s pohonem všech kol. Druhou možností je diesel 2.2 SD4 o výkonu 190 koní s točivým momentem 420 Nm, která je opět spojena se stejnými převodovkami a výhradně pohonem obou náprav. Jedinou benzínovou variantou je dvoulitr Si4 o výkonu 240 koní s točivým momentem 340 Nm, který je k dispozici pouze v kombinaci s devítistupňovým automatem a pohonem všech kol. Koncem roku 2015 se dá čekat příchod základního dieselu 2.0 eD4 o výkonu 150 koní s točivým momentem 380 Nm, který bude spolupracovat pouze s šestistupňovým manuálem a pohonem jedné nápravy. Ve výbavě všech čtyřkolek najdeme systém Terrain Response, který asistuje skvělým konstrukčním vlastnostem auta – ty mu dovolí projet brod o hloubce až 600 mm.

Základní výbava S obsahuje většinu důležitých prvků pro běžné ježdění i něco navíc. Najdeme v ní třeba přední, boční a okenní airbagy, kolenní airbag pro řidiče, již zmíněný osmipalcový dotykový displej s rádiem a šesti reproduktory, manuální klimatizaci, nouzový brzdový asistent, ISOFIX, kontrolu trakce, asistent pro rozjezd do kopce, asistent zabraňující převrácení, elektronickou patkovací brzdu, asistent pro stabilizaci přívěsu nebo elektrická zrcátka. Druhý stupeň SE přihazuje kryty zrcátek v barvě karosérie, stěrače se senzorem deště, hliníkové obložení, automatickou dvouzónovou klimatizaci, multifunkční volant, systém hlídající slepý úhel, tempomat nebo navigační systém. Třetí stupeň HSE má navíc mlhové světlomety, parkovací senzory vpředu i vzadu, přední sedadla nastavitelná v osmi směrech, kožené čalounění nebo xenonové automatické světlomety s asistentem dálkových světel a LED výbojkami. Nejvyšší stupeň HSE Luxury přichází navíc s elektrickým víkem zavazadelníku, zadní kamerou, parkovacím asistentem nebo elektrickými zrcátky s paměťovou funkcí.

Mohlo by vás zajímat:  Škoda Auto vyhrála velký tendr Ministerstva financí, první vozy budou odběratelům předány ještě letos

Prozatímní základní verze 2.2 TD4 4WD S s manuální převodovkou a pěti sedadly přijde na 979 253 korun. Nejlevnější verze s automatem a stejnou pohonnou jednotkou přijde na 1 047 981 korun. Pokud budete chtít verzi 2.2 SD4, připravte si minimálně 1 043 020 korun na manuální převodovku a 1 111 264 korun na automatickou převodovku. Benzínová varianta 2.0 Si4 výhradně s automatem přijde minimálně na 1 109 570 korun. Základní cena varianty se sedmi sedadly ve specifikaci 2.2 TD4 4WD s manuálem je 1 027 532 korun, automat se stejným motorem stojí 1 096 381 korun. Diesel SD4 v sedmimístné konfiguraci vychází na minimálně 1 091 420 korun v manuálu, respektive 1 159 664 korun v automatu. Benzínový motor se sedmi sedadly dostanete za 1 157 970 korun. Až přijde na trh skutečně základní verze 2.2 eD4 s pohonem předních kol, manuálem a pěti sedadly, přijde „jen“ na 907 500 korun. Kompletní ceník naleznete zde.

Mohlo by vás zajímat:  Speciální edice Škody Rapid.

Srovnání s konkurencí:

 
Model: Audi Q5 BMW X3 Land Rover Discovery Sport
Rozměry (d/š/v): 4629/1898/1655 mm 4657/1881/1678 mm 4589/2173/1724 mm
Rozvor:  2807 mm 2810 mm 2741 mm
Velikost kufru: 540 l 550/1600 l 541 l
Světlá výška: 214 mm 212 mm 212 mm
Zážehové motory: 2.0 TFSI (180/225 k), 3.0 TFSI (272 k) sDrive 20i (184 k), xDrive20i (184 k), xDrive28i (245 k), xDrive35i (306 k) 2.0 Si4 (240 k)
Vznětové motory: 2.0 TDI (150/177), 3.0 TDI (245 k), SQ5 TDI (313 k) xDrive18d (150 k), xDrive20d (190 k), xDrive30d (258 k), xDrive35d (313 k) 2.0 eD4 (150 k), 2.2 TD4 (150 k), 2.2 SD4 (190 k)
Alternativní pohon:  —————  —————  —————
Pohon všech kol: standardně ke všem motorům kromě 2.0 TDI (150 k), za příplatek k 2.0 TDI (150 k) standardně ke všem motorům kromě sDrive20i standardně ke všem motorům kromě 2.0 eD4
Základní cena: 986 900 Kč 1 003 600 Kč 907 500 Kč

Zdroj: Dajbych