Volkswagen zamířil s Golfem Sportsvan na český trh

Loňský frankfurtský autosalon přinesl dost možná nejpodivnější koncept poslední doby. Stříbrný Golf Sportsvan byl snad vším víc než konceptem. Nyní bez větších fanfár přichází na trh jeho sériová podoba.

S délkou 4338 mm, výškou 1578 mm a šířkou 1807 mm je Sportsvan o 134 mm delší, 2 mm nižší a 48 mm širší než Golf Plus a o 83 mm delší, 126 mm vyšší a 8 mm širší než Golf s karosérií hatchback. Zajímavým údajem je prodloužení zadního převisu karosérie o 47 mm, což zvětšilo zavazadlový prostor.

Celkově do Sportsvanu naložíte 500 litrů v základní konfiguraci sedadel, 590 litrů se zadní lavicí posunutou úplně vpředu (rozsah posouvání 180 mm) a 1520 litrů při sklopených zadních sedadlech. Oproti předchůdci je to opět nárůst – o 76 litrů, 85 litrů a 70 litrů. Nakládací hrana byla oproti předchůdci snížena o 13 mm (652 mm), naopak prostor v kabině se díky použití modulární platformy MQB zvětšil – například pro hlavy zadních cestujících je k dispozici 1008 mm. 

Mohlo by vás zajímat:  Nový Peugeot 308 je průkopníkem nových technologií. Povedené auto už má české ceny.

Tím se od výčtu suchých čísel v interiéru můžeme přesunout k výčtu suchých čísel pod kapotou. Základní jednotkou je slabší 1.2 TSI (63 koní, 160 Nm, 0 – 100 km/h za 13,2 s, 177 km/h, 4,9 l/100 km) a její silnější sestřička (110 koní, 175 Nm, 0 – 100 km/h za 10,7 s, 192 km/h, 5,0 l/100 km). Druhou benzínovou volnou je 1.4 TSI opět ve slabším (125 k, 200 Nm, 0 – 100 km/h za 9,9 s, 200 km/h, 5,4 l/100 km) a silnějším (150 k, 250 Nm, 0 – 100 km/h za 8,8 s, 212 km/h, 5,5 l/100 km) provedení. Diesely zastupuje 1.6 TDI (110 k, 250 Nm, 0 – 100 km/h za 11,3 s, 196 km/h, 3,9 l/100 km) a 2.0 TDI (150 k, 340 Nm, 0 – 100 km/h za 9,2 s, 212 km/h, 4,3 l/100 km). Standardem pro slabší 1.2 TSI a 1.6 TDI je pětistupňový manuál, ostatní motory jsou v základu kombinovány s šestistupňovým manuálem. Za příplatek lze mít ke všem motorizacím, kromě základního modelu, dvouspojkový automat DSG se sedmi nebo šesti stupni (2.0 TDI). 

Mohlo by vás zajímat:  Nová auta na českém trhu

V České Republice je Golf Sportsvan k dispozici ve dvou výbavových stupních – Comfortline a Highline. V základu verze Comfortline najdeme 7 airbagů, automatickou klimatizaci, rádio s pětipalcovým dotykovým displejem, tempomat, hlídač únavy řidiče nebo ESP a elektronickou uzávěrku diferenciálu XDS. Uvedené výbavě však odpovídá také základní cena za verzi s motorem 1.2 TSI (85 k), která činí 433 900 Kč. Druhý stupeň ještě přidává lepší rádio s 5,8palcovým dotykovým displejem, dešťový senzor, sportovní sedadla, palubní počítač nebo mlhovky. Základní cena za verzi 1.2 TSI (110 k) činí 491 900 Kč. Kompletní ceník naleznete zde.

Mohlo by vás zajímat:  Češi začali kupovat novější auta. Na omlazení vozového parku to stále nestačí

Zdroj: Volkswagen