Jediný čtyřdveřový muscle car na trhu, Dodge Charger, prošel výraznou modernizací. Při ní americká automobilka vyměnila téměř všechny panely karosérie, výrazně proměnila interiér, ale technika zůstala v zásadě stejná.
Hlavní designovou inspirací se stal menší Dodge Dart, ze kterého si Charger vypůjčil především ztvárnění přední masky, na kterou navazují nová hlavní světla s výrazným LED diodovým C. LED diody nalezneme i v nových zadních světlometech, které tvoří celistvý pás přes celou šířku zádě. Charger modelového roku 2015 je dále vybaven novou kapotou, blatníky nebo dveřmi, za příplatek si k verzím SXT a R/T můžete dokoupit také LED diodové mlhovky a také třídílný zadní spoiler (standardně u verze R/T). Na výběr je dále až šest různých designů dvacetipalcových kol, která se objevují ve standardu verze R/T, a paleta laků byla rozšířena o modrou B5 a červenou TorRed.
V kabině našel místo sedmipalcový TFT displej, nový centrální multimediální systém Uconnect s rádiem, 3D navigací a 5palcovou nebo 8,4palcovou obrazovkou a upravený volant. Za příplatek může Charger mít také Wi-Fi spot. Jako každá modernizace, i ta u Chargeru přinesla až 8 nových dekorů interiéru. Po stránce technických asistentů je sedan vybaven varováním při vybočení z jízdního pruhu, adaptivním tempomatem, varováním před čelní kolizí nebo upraveným asistentem brzdění.
Pod kapotou modernizovaného Chargeru nalezneme výhradně zážehové motory – základní Pentastar má objem 3.6 litru, šest válců, 296 koní a 353 Nm, silnější a zatím zároveň i vrcholná verze Hemi má objem 5.7 litru, osm válců, 375 koní a 535 Nm. Pro oba modely je standardem nový osmistupňový automat TorqueFlight, kromě pohonu zadních kol pak existuje také čtyřkolka a to pro verze SXT a SE.
Zajímavou volbou může být balíček Rallye Appearance Group, který je dostupný pro šestiválec Pentastar. Co přináší? Přeprogramovanou řídící jednotku, nové sání a sportovní výfukový systém. Výsledkem je výkon vyšší o 8 koní a také lepší odezva motoru po sešlápnutí plynového pedálu.
Zdroj: Dodge