Po klasickém sedanu Legacy se dostalo i na novou generaci odvozeného terénního kombi Subaru Outback. To je větší než doposud, nabízí lepší průchodnost terénem a hlavně dostalo novou designovou identitu značky.
Základní proporce se sice nezměnily, jinak ale nemá Outback s předchůdcem společné skoro nic. Nová šestiúhelníková maska chladiče odkazuje, podobně jako tvar světlometů, na nové Legacy, světlá výška 220 cm a mohutná plastová ochrana blatníků a nárazníků zase prozrazuje dobrodružnou povahu modelu. Kola korespondují s větším vykrojením blatníků a tak mají velikost sedmnáct nebo osmnáct palců, v zadní části pak najdeme decentní střešní spoiler.
Interiér těží především z větších rozměrů – do délky nový Outback narostl o 1,5 cm, do šířky o 1,8 cm a co do rozvoru náprav o 0,5 cm. Výsledkem je délka 4816 mm, šířka 1839 mm, výška 1689 mm a rozvor 2746 mm spolu s větším prostorem pro ramena i kolena cestujících a též jejich zavazadla. Samotný prostor kolem řidiče je opět velmi podobný modelu Legacy, když dostal nejen lepší měkčené plasty, ale také již v základu 6,2palcový displej multimediálního systému a 3,5palcový displej mezi budíky. Vyšší verze výbavy disponují čalouněním perforovanou kůží, dřevěným obložením, dvouzónovou klimatizací nebo audiem Harman/Kardon. Zajímavostí nejvyšší verze Limited je možnost zamknout si auto pomocí pinu, čímž je ještě víc chráněno proti případným zlodějům.
Pod kapotou samozřejmě vládnou zážehové motory typu Boxer. Slabší je 2.5litrový čtyřválec o výkonu 177 koní s točivým momentem 235 Nm, silnější má šestici válců, objem 3.6 litru a výkon vrcholící na hodnotě 260 koní. Točivý moment je 334 Nm. Obě jednotky spolupracují výhradně s převodovkou Lineartronic, která má plynule měnitelný převod, a pohonem všech kol, který je vybaven režimem X-Mode, známý už třeba z nového Foresteru.
##subaru_outback##
Zdroj: Subaru