Nové Twingo je návratem k malému a chytrému hatchbacku

V loňském roce oslavil Renault Twingo dvacáté narozeniny, dárek však přišel až letos. Třetí generace městského hatchbacku vrací jméno Twingo k jeho kořenům, ba co víc – nabízí i přidanou hodnotu!

Po nepříliš povedeném druhém Twingu, které se snažilo vypadat dospěleji, a ve skutečnosti vypadalo jako neoriginálně překarosované Clio, se trojka vrací k hravému a neokoukanému designu. Karosérie se kromě předních kruhových světlometů a poprvé také pětice dveří vyznačuje rovněž vysokou mírou individualizace – základní nabídku laků karosérie doplňuje široké množství polepů, krytů zrcátek a designů kol.

Mohlo by vás zajímat:  Rychlý, úsporný, dostupný a zábavný. To je plně kapotovaný model Honda CBR500R

Interiér je dostupný ve čtyřech odstínech – červená, modrá, bílá a černá, které doplňují tři barvy čalounění sedadel (červená, modrá a šedá) s integrovanými opěrkami. Hlavním prvkem vnitřku nového Twinga je otáčkoměr, který kromě klasického analogového číselníku nabízí rovněž centrální displej. Na středové konzoli pak podle verze nalezneme klasické rádio či ve vyšších verzích multimediální systém R-Link. Ten bude dostupný v základní verzi s ovládáním přes Bluetooth nebo pokročilé verzi Evolution, která nabídne pokročilejší aplikace. 

V řeči čísel je nové Twingo o 100 mm kratší a nabízí o 130 mm delší rozvor než předchůdce. Celkově tak měří 3,59 m na délku, na šířku má 1,64 m a na výšku 1,55 m. Rozvor náprav je 2,49 m. Kufr má základní objem 219 litrů, přičemž zadní sedadla jsou sklopná v poměru 50:50. Renault se dále chlubí, že při sklopených sedadlech (včetně sedadla spolujezdce) převeze Twingo předmět o délce až 2,20 m. Koho by zajímala mrštnost, tak poloměr otáčení je pouze 8,65 m.

Mohlo by vás zajímat:  Dovolenkáři za volantem: Chtějí velký kufr a ujedou 1200 kilometrů. Nejpopulárnější cílová destinace je všem dobře známá

Technicky nové Twingo vychází z připravovaného Smartu ForTwo, což znamená koncepci „vše vzadu“. Nad zadní nápravou tak naleznete pohonnou jednotku, která pohání zadní kola. Na výběr jsou momentálně dva zážehové motory – atmosférický litrový tříválec SCe o výkonu 70 koní s točivým momentem 91 Nm a přeplňovaný dvouválec 0.9 TCe o výkonu 90 koní s točivým momentem 135 Nm, který je známý i z ostatních modelů značky. Slabší jednotka bude nabízena s nebo bez systému stop/start (v závislosti na trhu), silnější motor tuto funkci bude mít standardně.

Mohlo by vás zajímat:  Nové SUV Peugeot 5008 má nejenom odvážný styl. Je vybaven i nejnovějšími technologiemi

Zdroj: Renault