Trápící se automobilka Lincoln představila model Navigator pro americký modelový rok 2015, což znamená začátek výroby a prodejů ještě letos. Ačkoliv se tisková zpráva vyhýbá bližšímu určení typu novinky, jedná se pouze o relativně rozsáhlý facelift. To vidíme jako problém…
Nic proti modelu Navigator, ani snaze značky Lincoln. Víme, že to nemá jednoduché a snaží se nabýt konkurenceschopnosti co možná nejlevnější cestou, ale někdy se šetřit zkrátka nevyplácí. Zatímco koncern GM představil zbrusu nový Cadillac Escallade, tedy přímého konkurenta Navigatoru, s moderním vzhledem i kabinou, Lincoln šel cestou oprašování. Což je v případě osm let starého vozu možná poněkud nešťastné řešení…
Konstrukce automobilu proto zůstává v zásadě stejná jako dosud a nejvýraznější změnou je design exteriéru. Ten přijal novou tvář v aktuálním designovém jazyce Lincolnu, což znamená rozdělenou přední masku a naopak spojené zadní světlomety. Přední světlomety se dočkaly modernější konstrukce s natáčecí funkcí a LED diodami, které najdeme také na zadku vozu. Navigator zůstává i v modernizované verzi dostupný ve dvou délkách – 5 268 a 5 646 milimetrů. Kola mají v základu průměr 20 palců, dostupné jsou však i disky o dva palce větší.
Pod kapotou Navigatoru dosud pracoval vidlicový osmiválec, který byl nyní nahrazen twin-turbo šestiválcem z moderní rodiny Ford EcoBoost. Jednotka má objem 3.5 litru a využívá přímého vstřikování paliva, což jí dopomáhá k 370 koním a 583 Nm. Tyto hodnoty jsou zatím však předběžné, oficiálně budou potvrzeny až blíže uvedení vozu na trh. Šestistupňová automatická převodovka s možností manuálního řazení posílá sílu motoru na zadní nebo všechna čtyři kola, přičemž Navigator může být vybaven také adaptivními tlumiči CCD, které má řidič možnost nastavit v režimech Normal, Sport a Comfort. Z asistenčních systémů jmenujme například kontrolu slepého úhlu nebo parkovací kameru.
Na rozdíl od exteriéru, vnitřek vozu byl pouze modernizován, nikoliv kompletně předělán. Zůstává tedy bohatství kůže a dřeva a hranatá palubní deska, na které se nově objevila osmipalcová LCD obrazovka systému SYNC s MyLincoln Touch. Menší 4,2-palcová LCD obrazovka našla místo v přístrojové desce. Podle amerických tradic si zákazník může zvolit ze dvou základních typů druhé řady sedadel – samostatná křesla, s centrální konzolí i bez, nebo lavice s opěradly sklopnými v poměru 40:20:40. Třetí řada sedadel pak nabízí vždy tři místa, Navigator proto může být sedmi- nebo osmimístný. S velikostí kufru se to má následovně – při standardní délce karoserie vůz nabídne za třetí řadou sedadel 513 litrů, za druhou 1 540 litrů a za první až 2 925 litrů. Pokud zákazník zvolí prodlouženou verzi, dostane za třetí řadou 1 206 litrů, za druhou 2 444 litrů a za první až 3 630 litrů. Samozřejmostí je automatická funkce udržování světlé výšky Nivomat.
Oficiální výstavní premiéra vozu proběhne 6. února letošního roku na Chicago Auto Show, výroba začne koncem května a do showroomů Navigator dorazí začátkem podzimu. Ceny a bližší informace Lincoln uveřejní až blíže začátku prodejů.
Zdroj: Lincoln