Test modernizovaného Peugeotu 5008: Pořádné SUV s naftou pod kapotou uveze nejenom početnou rodinu

Img 20210303 122851

Peugeot 5008 se dočkal modernizace a verze s naftovým dvoulitrem pod kapotou a nejvyšší výbavou GT Pack přistála v naší redakci. Už na první pohled je jasné, že tento konkurent škodováckého Kodiaqu není žádné nafouknuté městské autíčko, ale pořádný kus auta se vším, co k tomu patří. A jak v našem týdenním testu obstál?

Odvážný design upoutává pozornost

Je to v první řadě velikost, kterou Peugeot 5008 dokáže upoutat svou pozornost. Už ta dává tušit, že auto nadchne i svou praktickou stránkou – jak pokud jde o prostor pro pasažéry, tak pro zavazadla. A i když někdo možná řekne, že velká SUV nemohou být designově originální, v případě „pět tisíc osmičky“ to až tak úplně neplatí. Zvláště mluvíme-li o výbavě GT Pack, která se od standardní ještě o kousek liší. Především specifickou maskou chladiče, která v modernizované verzi prošla výraznou úpravou. Bezrámová maska výrazně podporuje moderní a atraktivní vzhled a přitom si zachovává potřebnou ladnost. Na voze nechybí monogramy GT upozorňující na daný stupeň výbavy, který je ještě doplněn prvky, jako jsou lesklé střešní lišty a lišty spojleru, černé prahy dveří, či lesklé černé chrániče prahu nebo předního blatníku.

Foto: David Hampl

I přes svou velikost dokáže Peugeot 5008 působit zajímavým dravě dynamickým dojmem. A to i díky inovovanému nárazníku s černými mřížkami sání nebo lakovaným chráničem prahu. Změnou prošly také přední světlomety, které celkovou agresivitu vozu jen podporují. Především zalomená světla pro denní svícení s chromovou špičkou vypadají velmi originálně a skvěle charakterizují styl, kterým se chce automobilka vydávat a kterým chce být na silnicích identifikovatelná. V případě výbavy GT a GT Pack nelze opomíjet použití Full LED světlometů s hi-tech vzhledem, přídavné osvětlení do zatáčky a také unikátní Foggy Mode, kterým byly nahrazeny klasické mlhovky. Full Led technologie je použita také v případě zadních skel, která svým tvarem připomínají lví drápy a jsou unikátně skryta za průhledným kouřovým sklem, které navazuje na černou lištu zavazadlového prostoru, což zadní část vozu opticky rozšiřuje a přidává na originalitě.

Mohlo by vás zajímat:  Toyota Yaris GRMN – ostrá, limitovaná a vyprodaná

Prostor, to je oč tu běží

Stačí otevřít jakékoliv z dveří a je vidět, že SUV Peugeot 5008 svou velikost nijak neskrývá ani v interiéru. Ten působí velmi vzdušně a prostorně, bez ohledu na to, na jaké sedadlo se posadíte. I na zadní trojici mají pasažéři celkem dost komfortu, jak pokud jde o jejich kolena, tak v oblasti nad hlavou. V případě potřeby jsou pod podlahou kufru schovány ještě další dvě sedadla. Sedmimístný Peugeot 5008 se tak stává skvělým společníkem i pro početnější rodiny. I když je třeba přiznat, že dvojice sedadel v třetí řadě je spíše pro kratší jízdy, jelikož z hlediska komfortu a prostoru rozhodně nedosahuje kladu přeních dvou.

Po usednutí na místo řidiče jistě upoutá velikost volantu. Ten je prostě… malý. V porovnání s velikostí tohoto SUV tu může možná vypadat až komicky. Ale má to svůj důvod. Peugeot se rozhodl jít oproti všem ostatním trochu jinou cestou a tak na digitální přístrojovou desku nehledíte skrz volant, ale máte ji v zorném poli nad ním. To má své výhody hlavně s ohledem na to, že máte na digitální panel vždy stoprocentní výhled bez ohledu na to, v jaké poloze je volant.  Je sice pravdou, že po prvním usednutí začnete hledat tu správnou polohu sedadla a volantu, ale stačí prvních pár desítek kilometrů a vše vám přijde naprosto přirozené.

Foto: David Hampl

Levé přední sedadlo není jenom běžným místem řidiče. Tento prostor je Peugeotem označován jako i-Cockpit a cílem je kombinovat komfort a pohodlí s dokonalým zážitkem z jízdy a využitím moderních technologií. I proto nechybí již zmíněná digitální přístrojová deska, nový centrální dotykový displej s desetipalcovou úhlopříčkou, ale i měnič jízdních režimů v podobě Normal, Sport a Eco. V případě GT a GT Pack je tu samozřejmě opět i něco navíc, v podobě nového čalounění a exkluzivních ozdobných prvků v chromovém či černém lesku.

Mohlo by vás zajímat:  Test Mitsubishi L200 MOUNTAIN SHERPA – expediční speciál, který se ani práce nezalekne

Inteligentní technologie posouvají jízdu na novou úroveň

Velké auto znamená komfort, pohodlí, praktičnost a také větší míru bezpečnosti. Tu se Peugeot snaží opět o kousek posunout, s využitím asistenčních systémů poslední generace. Zcela unikátní je v tomto případě systém nočního vidění Night Vision, která vás na digitální přístrojové desce dokáže upozornit na osobu nebo zvíře v podmínkách se sníženou viditelností – a to až na vzdálenost 250 metrů. Lane Positioning Assist udrží vozidlo v jízdním pruhu, systém automatického nouzového brzdění rozpozná chodce i cyklisty, Hill Assist Descent Control zajistí bezpečnou jízdu v prudkém svahu.

A potom tu jsou technologie komfortní, jako systém adaptivního tempomatu s funkcí Stop and Go se kterým už jízda kolonou nebude noční můrou. Nechybí ani systémy Visiopark zajišťující díky systému kamer dokonalý rozhled kolem vozu. Hands-free otevírání víka zavazadlového prostoru usnadní nakládání a vykládání jakéhokoliv většího břemene a sedadla s vícebodovou masážní funkcí jsou zárukou, že i po delší cestě lze z auta vylézat bez bolesti.

Foto: David Hampl

S naftovým dvoulitrem pod kapotou

Nové SUV Peugeot 5008 je k dispozici v široké škále motorizací. Nutno podotknout, že mezi ně patří i tříválec 1,2 PureTech v kombinaci s manuálem nebo automatem. Kdo raději klasiku, sáhne po benzinové jedna šestce nebo naftové jedna pětce – obojí čtyřválce. A potom je tu také naftový dvoulitr, který se nacházel i pod kapotou našeho vozu. Kombinován byl s osmistupňovým automatem a nabízel 177 koní a 400 Nm točivého momentu.

I přes velikost a váhu auta dokáže dvoulitrová naftová motorizace vyvinout dostatek výkonu k tomu, aby se bez potíží rozjela v plném, zatížení se sedmi pasažéry palubě, nebo dokázala rychleji vyrazit v případě nutnosti předjížděcího manévru. Velmi znatelné jsou rozdíly v jednotlivých jízdních režimech. Na běžnou jízdu plně stačí Normal, jízdě s plným autem, nebo zájmu o trochu sportovnější dojem nezklame režim Sport. Eco režim sice není úplným utrpením, ale mnohdy až zbytečné podtáčení motoru nebo velmi dlouhá odezva nejsou tím, co by někdo volil sám od sebe dobrovolně. Naopak ve zbývajících dvou režimech není vozu co vytknout, ať už jde o skvěle fungující automat, nebo reakce na sešlápnutí plynového pedálu.

Mohlo by vás zajímat:  Toyota Hilux 2,4 D-4D – dobrá, léty prověřená volba
Foto: David Hampl

I přes to, že se GT Pack snaží navodit určitý sportovnější dojem, stále Peugeot 5008 zůstává věrný segmentu, pro který je určený. Podvozek sice může působit lehce tvrdším dojmem – což přijde vhod v rychlejších průjezdech zatáčkami a zájmu si s autem trochu zablbnout. Zároveň je tu ale stále jistota komfortu podvozku, který se snaží, co to jde pohlcovat jednotlivé nerovnost a dělat z auta mírně houpavý, ale stále dostatečně bezpečný koráb, ve kterém není problém polykat jednu stovku kilometrů za druhou. Ke komfortu přispívá také velmi slušné odhlučnění nejenom motoru, ale i interiéru obecně. Dálniční kilometry tak mohou komfortně ubíhat jeden za druhým.

Lídr nejenom na evropském trhu

I když má Peugeot 5008 GT Pack snahu hrát si na vůz se sportovním nádechem, není to až tak výrazné v tom, aby se změnila základní podstata vozu. To hlavní, tedy prostor, pohodlí, praktičnost a komfort zůstává. A to v kombinaci se slušně silným motorem a originálním designem. Díky tomu konkrétně náš testovaný model rozhodně nezapadne a stane se slušným zástupcem segmentu 7 místních SUV cílených především na početnější rodiny.

Modernizovaný Peugeot 5008 dokáže upoutat moderním designem, novými i inovovanými technologiemi, širokou variabilitou, jízdním komfortem i svou bezpečností. I proto není divu, že spolu s modelem 3008 je lídrem evropského trhu a konkrétně pět tisíc osmiček se od roku 2017 zaregistrovalo více než 300 000. Faceliftovaná verze, alespoň podle nás, bude v zajetém trendu rozhodně pokračovat.

David Hampl

O David Hampl

V případě kontaktu využijte email: hampl@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora