V závislosti na úniku oficiálních fotografií finální verze limuzíny A6, se Audi rozhodlo představit nový model oficiálně.
Zatímco design nového manažerského vozu se drží stále na patřičně konzervativní úrovní, jeho celkový elegantní styl Vás nezahanbí ani v kruzích vysoké politiky. Audi je celkově kratší, než její předchozí model, ale naopak narostl rozvor náprav, který je nyní 2910 mm. Mezi základní prvky patří 16“ litá kola, zadní lampy s LED technologií, integrovaný spoiler ve víku zavazadelníku, duální výfukový systém a v neposlední řadě přední LED světlomety, které ale nejsou nutností a pro vyznavače xenonu jsou v nabídce i tyto alternativy. Pokud jste raději pro sportovnější vzhled své Audi, nabízí automobilka i starý známy paket S-line, který obsahuje optické změny předního nárazníku, zadní difuzor, sportovní odpružení a 19“ litá kola.
Uvnitř nalezneme příjemné prostředí ve stylu modelu A7. Pocit luxusu Vám navodí automatická klimatizace a 6,5“ MMI monitor. Pokud se Vám bude zdát základní ozvučení jalové, je v nabídce také 1300W sound system Bang & Olufsen, připojení k internetu pomocí modulu UMTS a MMI navigace Plus, která nabízí 8“ displej s dotykovým ovládáním.
O Vaši bezpečnost se bude starat adaptivní tempomat, systém Lane Assist pro detekci jízdních pruhů, parkovací asistent, a systém Side Assist pro detekci slepých míst kolem vozu. Samozřejmostí je systém nočního vidění, který sám rozpoznává chodce.
Základem rozmanité palety motorů je naftový čtyřválec 2,0 TDI. Je nejšetrnější k životnímu prostředí a při spotřebě 4,9 l/100 km produkuje pouze 129g CO2/100 km. Maximální výkon dosahuje solidní hodnoty 130 kW a 380 Nm točivého momentu umožňuje akcelerovat z 0-100 km/h za 8,7 vteřiny a dosáhnout maximální rychlosti 228km/h.
Dalším v pořadí je naftový šestiválec 3,0TDI. U toho výkon narostl na 150 kW a 400 Nm točivého momentu. Audi s tímto motorem zrychlí na stovku za 7,2 vteřiny a maximální rychlost se zastaví na 240 km/h. Při průměrné spotřebě 5,2 l/100 km budete produkovat 137g CO2/100 km.
Pro vyznavače velkého počtu koní je zde i posílená verze motoru 3,0 TDI. Produkuje celých 180 kW výkonu a kroutící moment 500 Nm. S tímto motorem pod kapotou Vaše A6 zrychlí na stovku za 6,1 vteřiny, přičemž maximální rychlost je již omezena na 250 km/h. Průměrná spotřeba 6 l/100 km v tomto případě znamená 158g CO2/100 km.
Pro benzínové nadšence budou v nabídce dva motory, přičemž ten slabší o obsahu 2,8 litru a přídomkem FSI nabídne 150kW výkonu a 280 Nm točivého momentu. Z 0-100 km/h se dostanete za 7,7 vteřiny a síly Vám dojdou při rychlosti 240 km/h. Průměrná spotřeba se bude pohybovat kolem 7,4 l/100 km a hodnota CO2 v tomto případě na hodnotě 172g/100 km.
Na vrcholu nabídky se vyhřívá šestiválec 3,0 TFSI o maximálním výkonu 220 kW a točivém momentu 440 Nm. Tato kombinace umožňuje zrychlovat z 0-100 km/h za velmi slušných 5,5 vteřiny a zastavíte se až na elektronicky omezených 250 km/h.
Nová A6 bude nyní vyjíždět na novém hliníkovém podvozku, který dostane v základu pružinové odpružení, přičemž vzduchové bude dodáváno na přání. Standardem bude rovněž pouze pohon přední nápravy a možností objednání pohonu quattro. Tento systém nabízí rozdělení točivého momentu mezi nápravy v poměru 40:60.
U nového modelu bylo rovněž přistoupeno ke snížení hmotnosti. Díky promyšlené ocelové a hliníkové konstrukci se Audi A6 s motorem 2,0TDI dostává na hodnotu 1575 kg, což je pro vozidlo této třídy a velikosti rozhodně pěkné číslo.
Audi A6 přijde na trh začátkem roku 2011 s cenovkou kolem 960 000,- Kč.