Toužebně očekávané nové Piaggio Beverly se představuje

02 Piaggio Beverly 300 Hpe Small

Díky své dokonalé eleganci bylo Piaggio Beverly populární od samého začátku a během let se stalo jedním z nejprodávanějších skútrů v rodné Itálii. Nyní se po kompletní modernizaci a dalším vývoji stává skutečným crossoverem, který opouští hranice své kategorie. Kombinuje všestrannost, dynamiku a stabilitu skútru na velkých kolech s vysokým výkonem a komfortem luxusního GT.

Nové Piaggio Beverly se řídí naprosto jednoduše v každé situaci, ať už jde o jízdu po městě, kde vynikne jeho mrštnost a obratnost, nebo střední či dlouhé příměstské cesty, při kterých se projevuje špičková stabilita, výkon a cestovní komfort.

Nový design s kompletně přepracovaným tvarem přední části je zcela sportovní, přičemž při pohledu z profilu silueta opouští decentní tvary předchozího modelu a stává se svalnatější, aby pak přešla do více zdvižené, štíhlejší zádi.

Uprostřed nových řídítek se vyjímá přední LED světlomet. Směrová a poziční světla, umístěná na stranách přední kapotáže, jsou nyní rovněž vybavena LED technologií a vytvářejí charakteristický vzhled, díky kterému lze nové Piaggio Beverly poznat na první pohled ve dne i v noci. Koncové světlo s originálním vytaženým profilem vystupuje v centru zadní LED světelné skupiny. Zcela nový držák registrační značky motocyklového typu, umístěný za kolem, přispívá k extrémně štíhlému a čistému vzhledu nového Beverly. Ráfky kol se sportovním designem a sedmi dělenými paprsky jsou rovněž nové, zatímco sedlo má po výrazné modernizaci dvojitý potah a dvojité prošívání.

Mohlo by vás zajímat:  Začínající řidiči si kupují technicky nevyhovující auta, hledí při výběru na jiné věci

Nové Piaggio Beverly představuje dva nové a výkonné motory Euro 5 z rodiny High Performance Engine (hpe) – o objemech 300 a 400 cm3. Oba motory – čtyřtaktní, čtyřventilové jednoválce s kapalinovým chlazením a elektronickým vstřikováním paliva – jsou výsledkem práce výzkumného a vývojového centra společnosti Piaggio Group, které se zaměřilo především na dosažení vyššího výkonu, zlepšení ovladatelnosti, snížení spotřeby paliva a omezení hluku.

Motor 300 hpe má o 23 % vyšší výkon v porovnání s předchozí verzí stejně velkého motoru a dosahuje 19 kW (25,8 k) při 8000 otáčkách, přičemž maximální točivý moment se zvýšil o 15 % na nynějších 26 Nm při 6250 otáčkách.

Agregát 400 hpe nahrazuje předchozí motor o objemu 350 cm3. Rozdíl však nespočívá pouze v prostém navýšení zdvihového objemu, ale na základě už tak extrémně účinného motoru konstruktéři společnosti Piaggio ještě více vylepšili jeho mechanické a termodynamické vlastnosti, a ještě více snížili už tak extrémně nízké úrovně vibrací a hluku. Výsledkem je výkon dosahující maximální hodnoty 26 kW (35,4 k) při 7500 otáčkách a maximální točivý moment 37,7 Nm při 5500 otáčkách. Tyto hodnoty přenesené na silnici dávají skútru dynamiku a elasticitu.

Mohlo by vás zajímat:  Správně nachystané auto na zimní jízdu předejde mnoha problémům

Tyto dva ultra-moderní výkonné motory doplňuje extrémně účinná a moderní koncepce podvozku. Dvojitý kolébkový rám z vysoce odolných ocelových trubek a lisovaných plechů je vpředu odpružen novou vidlicí Showa s trubkami o průměru 35 mm, zatímco vzadu pracuje pár nových tlumičů Showa dual action s vinutými pružinami a možností nastavení předpětí v pěti polohách.

Díky tomuto zavěšení motocyklového typu a velkým kolům s ráfky z lehké slitiny (16” vpředu a 14” vzadu) nové Beverly nabízí jízdní komfort a stabilitu motocyklu, přičemž si zachovává skvělou mrštnost a ovladatelnost. Verze 400 hpe má rovněž širší pneumatiky (120/70 místo 110/70 vpředu a 150/70 místo 140/70 vzadu), které zajišťují lepší stabilitu v konstantních rychlostech.

Piaggio Beverly se rovněž zlepšilo po stránce technologické výbavy. Bezklíčový systém umožňuje zapnout zapalování bez nutnosti zasunout tradiční klíček a usnadňuje tak startování, otevírání sedla a víčka palivové nádrže či zamykání řídítek – všechny tyto operace lze provádět s klíčkem v kapse.

Mohlo by vás zajímat:  Nové BMW řady 4 Coupé vjíždí do finální fáze dynamických testů

Před řidičem se nachází zcela nový a plně digitální 5,5” LCD přístrojový panel, který doplňují nové ovládací prvky na řídítkách s vylepšenou ergonomií. Výbavu završuje konektivita PIAGGIO MIA, standardně dodávaná k verzi 400 hpe, díky které můžete spárovat svůj smartphone s palubní elektronikou Beverly přes Bluetooth, a získat tak exkluzivní funkce pro ještě kvalitnější a zábavnější jízdní zážitky.

V novém Piaggiu Beverly se představují dvě různé osobnosti: elegantnější a kultivovanější Beverly, a sportovnější, odvážnější Beverly S.

Piaggio Beverly přichází v několika elegantních a zářivých barevných provedeních, jako je známá Bianco Luna a dvě nové barvy Blu Oxigen a Grigio Cloud. Tato barevná provedení doplňují světlé, hřejivé a svůdné metalické odstíny, tmavě hnědá sedla a světle šedé ráfky kol.

Piaggio Beverly S se odlišuje především sportovním matným povrchem grafitově šedé barvy. Vyrábí se ve třech barevných provedeních: matných Argento Cometa a Nero Tempesta, a futuristicky lesklém Arancio Sunset. Verze S je vybavena novým černým sedlem ze dvou materiálů a tmavě šedými ráfky kol.

Zdroj: Piaggio
Tomáš Dunajčík

O Tomáš Dunajčík

Kontakt na autora: tomas.dunajcik@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora