Volkswagen se připravuje na plug-in hybridní budoucnost

Že jsou budoucností automobilové dopravy čistě elektrická auta? Ale kdeže! Během novinářské prezentace koncernu Volkswagen na končícím frankfurtském autosalonu byly zveřejni plány s modely, které budou mít pod kapotou alternativní pohonné ústrojí – a všechny se dočkají plug-in hybridu!

Ještě než se pustíme do představování, je třeba si vysvětlit, co to ten plug-in hybrid (zkráceně PHEV) vlastně je. Jde o hybridní automobil, jehož baterie lze dobíjet z klasické domácí sítě. Nepotřebujete tedy žádnou speciální nabíjecí stanici. Výhodou takových automobilů je obvykle větší kapacita akumulátorů, které tak dovolí jet více času na elektřinu. Plug-in hybrid však kromě čistě elektrického režimu umí jet i na klasické palivu nebo kombinaci obojího. 

Mohlo by vás zajímat:  Nissan Leaf dostane lepší baterie

Typickým plug-in hybridem koncernu VW je Audi A3 e-tron, které bylo k vidění jak v Ženevě, tak i ve Frankfurtu, Volkswagen XL1 nebo sportovní Porsche 918 Spyder. A pro celý německý koncern jsou to jen odrazové můstky. Již v příštím roce by totiž měly přijít další dvě Audi s podobným typem pohonu – konkrétně se bude jednat o A6 e-tronA8 e-tron. U obou se předpokládá, že spíše než ústrojí z A3 e-tron, které kombinuje čtyřválec s elektromotorem, nabídnou silnější verzi stejného typu pohonu, které je používáno v Porsche Panamera S E-Hybrid a místo čtyřválce nabízí šestiválec.

Nezůstane ale jen u sedanů. Panamera S E-Hybrid se pravděpodobně stane dárcem „orgánů“ i pro velká SUV Audi Q7 e-tronPorsche Cayenne S E-Hybrid. Zatímco Porsche dostane plug-in hybridní ústrojí ještě v současné generaci, plug-in hybridní Q7 přijede v příštím roce již jako generace nová

Mohlo by vás zajímat:  Subaru představilo svůj první hybridní automobil.

Zahanbit se nenechá ani mateřský Volkswagen. Ten totiž chystá Golf TwinDrive a větší Passat TwinDrive. Oba modely dostanou, díky platformě MQB, pohonné ústrojí z Audi A3 e-tron. V Passatu však bude mírně zvýšen výkon elektromotoru a to z důvodu vyšší hmotnosti automobilu. Toto lze vyčíst z tabulky, kterou zveřejnil magazín Motor Trend

O další modelech se dá jen spekulovat, nicméně podobný „plug-in hybridní“ osud čeká téměř jistě i Jettu. Jestli to Volkswagen stihne ještě v současné generaci nebo si to nechá až na tu příští, která použije platformu MQB a bude tudíž snazší zabudovat do ní stejné ústrojí jako do Golfu TwinDrive a A3 e-tron, to je otázka. Spekulovat se také dá o dalších modelech Audi – A7 Sportback e-tron by mohla využít techniku A6 e-tron, menší modely A4 a A5 by to stejné mohly udělat ve spolupráci s Volkswagenem Passat.

Mohlo by vás zajímat:  Hlavní klady a zápory zimního provozu elektromobilu

Prioritou je prý také plug-in hybridní varianta chystaného sedmimístného crossoveru Volkswagen, který bude odvozen od konceptu CrossBlue. Tomuto modelu, stejně jako nové generaci VW Tiguan, by  mohla techniku darovat A3 e-tron. Luxusnější modely Audi Q5Porsche Macan by zase mohly dostat techniku Audi A4/A5. Napadá mne tedy již jen jediná otázka: Kdy přijede plug-in hybridní Škoda?

Zdroj: motortrend.com