Nový Focus 1.0 EcoBoost bude nejúspornějším rodinným vozem s benzínovým motorem

Nový Focus 1.0 EcoBoost s kombinovanou spotřebou jen 4,3 l/100 km se stane historicky nejúspornějším benzínovým modelem značky Ford a zároveň nejúspornějším vozem ve své třídě.

Modernizovaný Focus EcoBoost bude poháněn speciálně kalibrovanou verzí oceňovaného motoru ve variantě 74 kW a dostane úsporné technologie ECOnetic včetně speciálních pneumatik s velmi nízkým valivým odporem, upravené aerodynamiky a modifikovaných převodů. Díky těmto úpravám se povedlo dosáhnout spotřeby 4,3 l/100 km a emisí CO2 pod 99 g/km.

Mohlo by vás zajímat:  Poruchy po záruce? Tady jsou celkem časté

„Ještě před několika lety by jen málokdo považoval za možné, aby zážehový vůz kompaktní třídy prolomil metu 100 gramů CO2 na kilometr,“ řekla Barb Samardzich, viceprezidentka Ford of Europe pro vývoj produktů. „Motor 1.0 EcoBoost má však ve zvyku stavět očekávání stran vlastností zážehových motorů na hlavu, a tak dokáže pokořit i tuto hranici.

Ford 1.0 EcoBoost, vítěz ankety International Engine of the Year v letech 2012 i 2013, tak posouvá hranice možného: nový model je výkonnější než Ford Focus 1.6 z doby před méně než deseti lety, ale přitom produkuje o 47 % méně emisí CO2.

Mohlo by vás zajímat:  BMW dále vylepšuje laserová světla

Díky svým nízkým emisím bude majitel nového Focusu 1.0 EcoBoost moci využívat různých úlev. Třeba ve Velké Británii bude osvobozen od silniční daně, ve Francii zase dostane významnou slevu na dani z nově registrovaných automobilů.

Nový model se bude vyrábět v německém Saarlouis a počet verzí Focusu nabízených s motorem 1.0 EcoBoost se jeho příchodem zvýší na tři. Standardní verze o výkonu 74 kW má emise CO2 109 g/km, v případě varianty 92 kW jde o 114 g/km. Ceny nového Focusu 1.0 EcoBoost, s emisemi pod 99 g/km, oznámí Ford před uvedením modelu na trh začátkem příštího roku. Jeho uvedení na český trh je zatím v jednání.

Mohlo by vás zajímat:  Volkswagen ukázal koncept plný displejů

Zdroj: Ford