Osmý závod letošní sezóny MS vozů formule 1 měl snad vše, co má skvělý závod mít. Několik dílčích hrdinů, dramatickou zápletku, „zlého padoucha“ a hlavně zajímavý průběh. Již teď mohu říct, že to byla nejlepší velká cena roku!
Přitom kvalifikace předurčila závodu řekněme jasné otěže. Na prvních dvou místech se v pořadí Hamilton – Rosberg seřadily Mercedesy. Druhou řadu obsadil Red Bull v pořadí Vettel – Webber, třetí řada patřila (po diskvalifikaci di Resty) Ricciardovi a Sutilovi, čtvrtá řada měla složení Grosjean – Räikkönen a až v páté řadě stál Alonso spolu s Buttonem.
Start vyšel náramně Hamiltonovi, Vettelovi, Sutilovi a Massovi. Naopak kdo ztratil byl Webber po kontaktu s Grosjeanem, Alonso, který odstartoval ne úplně ideálně, a také Rosberg, který měl snad ze všech nejhorší start, přesto nakonec udržel třetí příčku. Před ním byl Hamilton, kterého stíhal Vettel. Čtvrtý byl Sutil, pátý Massa. Až na konci desítky se krčil Alonso a až úplně na konci jezdil v tu chvíli Webber.
V průběhu prvních sedmi kol se pořadí moc neměnilo. Na prvních pěti místech kroužila stejná smečka pilotů, dopředu se však začal dostávat Alonso s Webberem a jinými piloty, na rozhraní první a druhé desítky. Šok přišel v osmém kole. Hamilton totiž odstartoval smutnou sérii defektů a z prvního místa se propadl tam, kde po startu jezdil Webber – tedy někam k patnáctému místu. Do čela závodu se tak posunul Vettel, za ním jezdil Rosberg a třetí překvapivě Sutil.
Hned o tři kola později dostal defekt další pilot – Felipe Massa na Ferrari tak musel spolknout hodně hořkou pilulku, neboť do osudného jedenáctého kola jel skvělý závod. Po defektu, následných hodinách a zastávce v boxech se propadl až na úplně poslední místo. V době Massovi havárie začaly první zastávky v boxech. Ty proběhly bez problémů a pořadí v patnáctém kole vypadalo následovně – 1. Vettel, 2. Rosberg, 3. Sutil, 4. Alonso, 5. Vergne.
Hned o kolo později však nevydržela další pneumatika – tentokrát se stal obětí Jean-Eric Vergne s Toro Rosso a na trať poprvé v závodě vyjel Safety Car. To pomohlo některým jezdcům na zadních pozicích (Hamilton, Massa), kteří tak opět získali kontakt s jezdci před sebou. V 21. kole závod konečně pokračovalo v normálním režimu, Vettel ale při restartu nepřipustil drama a udržel si první místo. Naopak čekalo se, kdy Alonso pokoří Sutila, respektive, kdy se to stejné povede i Räikkönenovi.
Sutil se ale držel statečně a tak přišel jiný manévr. Po lehkém zdržení v boxech se v 31. kole před Alonsa dostal Räikkönen! Velmi nenápadně jel Mark Webber, který po havárii v prvním kole neměl moc co ztratit. Po zastávkách v boxech, ve 36. kole, vypdalo pořadí následovně – 1. Vettel, 2. Rosberg, 3. Räikkönen, 4, Alonso, 5. Webber.
Zle se nevedlo Alonsovi, který místo ataku Räikkönena dostal ránu v podobě ztráty pozice na úkor Marka Webbera. V podobný čas, ve 37. kole, předvedli Paul di Resta a Lewis Hamilton krásný souboj, který trval přes jedno kolo. Oba si při něm několikrát vyměnili pozice, vítězně nakonec vyšel Hamilton s Mercedesem. Po souboji a konkrétně ve 40. kole vypadalo pořadí následovně – 1. Vettel, 2. Rosberg, 3. Räikkönen, 4. Webber, 5. Alonso.
V 42. kole přišla malá sportovní tragédie pro Sebastiana Vettela. Němci nejspíše nevydržela převodovka a z prvního místa musel odstoupit. Svůj vůz přitom odstavil na cílové rovince a na trať vyjel Safety Car. Toho využil Rosberg nebo Webber k zajetí ke své poslední zastávce, naproti tomu Räikkönen (druhé místo), Sutil (třetí místo) nebo Ricciardo (čtvrté místo) zůstali na 10 – 15 kol starých gumách.
Na konci 45. kola zajel zpomalovací vůz do boxů a začal tak sprint až do konce závodu. Dle očekávání o své pozice rychle přišli Sutil i Ricciardo na úkor Webbera nebo oba McLareny na úkor Alonsa, který zastavil těsně před výjezdem Safety Caru. Španěl se také rychle probil skrz Force Indii a Toro Rosso a před sebou měl tak pouze vedoucí trojku – Rosberg, Räikkönen, Webber. Fin brzy prohrál svůj boj s Webberem a své místo brzy přepustil i dvojici Alonso – Hamilton, kterému zpomalovací vůz hodně pomohl dotáhnout se k vedoucí skupince.
Pořadím vzhůru stoupal i další nešťastník – Felipe Massa, který na konci závodu působil jako politý živou vodou. Jeho rozlet se zastavil až na šestém místě, na Räikkönena bohužel neměl. V první trojce se ještě bojovalo, když Webber dokázal stáhnout Rosberga na 0,7 vteřiny a to stejně se povedlo Hamiltonovi na Alonsa. Místa se už ale neměnila, takže si pro bláznivé vítězství dojel Nico Rosberg s Mercedesem. Druhý dojel po fantastickém výkonu Mark Webber, třetí po spolehlivém výkonu Fernando Alonso a čtvrtý po dalším fantastickém výkonu skončil Lewis Hamilton.
Další závod se jede za týden v Německu.
Kompletní pořadí VC Velké Británie:
1. |
| Nico Rosberg | Mercedes |
|
|
|
|
2. |
| Mark Webber | Red Bull Racing-Renault |
| + 0.7 s |
|
|
3. |
| Fernando Alonso | Ferrari |
| + 7.1 s |
|
|
4. |
| Lewis Hamilton | Mercedes |
| + 7.7 s |
|
|
5. |
| Kimi Räikkönen | Lotus-Renault |
| + 11.2 s |
|
|
6. |
| Felipe Massa | Ferrari |
| + 14.5 s |
|
|
7. |
| Adrian Sutil | Force India-Mercedes |
| + 16.3 s |
|
|
8. |
| Daniel Ricciardo | STR-Ferrari |
| + 16.5 s |
|
|
9. |
| Paul di Resta | Force India-Mercedes |
| + 17.9 s |
|
|
10. |
| Nico Hulkenberg | Sauber-Ferrari |
| + 19.7 s |
|
|
11. |
| Pastor Maldonado | Williams-Renault |
| + 21.1 s |
|
|
12. |
| Valtteri Bottas | Williams-Renault |
| + 25.0 s |
|
|
13. |
| Jenson Button | McLaren-Mercedes |
| + 25.9 s |
|
|
14. |
| Esteban Gutierrez | Sauber-Ferrari |
| + 26.2 s |
|
|
15. |
| Charles Pic | Caterham-Renault |
| + 31.6 s |
|
|
16. |
| Jules Bianchi | Marussia-Cosworth |
| + 36.0 s |
|
|
17. |
| Max Chilton | Marussia-Cosworth |
| + 67.6 s |
|
|
18. |
| Giedo van der Garde | Caterham-Renault |
| + 67.7 s |
|
|
19. |
| Romain Grosjean | Lotus-Renault |
| + 1 kolo |
|
|
20. |
| Sergio Perez | McLaren-Mercedes |
| + 6 kol |
|
|
NC |
| Sebastian Vettel | Red Bull Racing-Renault |
|
|
|
|
NC |
| Jean-Eric Vergne | STR-Ferrari |
|
|
|
|
Pořadí jezdců po osmi z devatenácti závodů:
|
|
|
|
|
|
|
|
Pořadí týmů po osmi z devatenácti závodů:
|
|
|
|
|
|
|
|
Zdroj: formula1.com