Provozní náklady jsou nízké, pořizovací cena vysoká
Novým příspěvkem Škody do této kategorie je Citigo. Podstatou přestavby na CNG je maximální snížení provozních nákladů. U Citigo na CNG to konkrétně vypadá tak, že na 100 km spotřebuje asi 2,9 kg plynu, což při ceně 26 korun za kilogram dělá asi 75 Kč na 100 km. O pohonech CNG nám prozradil něco odborník z Auto ESA: „Reference od zákazníků ukazují, že CNG je oproti LPG stále málo rozšířené. Proto před koupí auta na CNG zkontrolujte možnosti k tankování.“
Extrémně nízké provozní náklady vypadají skvěle jen do chvíle, než se zájemce podívá na cenovku. Citigo CNG stojí bohužel o 60 000 Kč víc než klasická benzinová verze. U auta za 200 000 Kč je to hodně velká přirážka, která však jen tak neklesne. „Podstatou přestavby na plyn je přidání poměrně velkých nádrží. Ty stojí hodně peněz a nelze očekávat jejich výrazné zlevnění,“ komentuje situaci odborník z Auto ESA. Zkušenosti mají v autobazaru právě spíše s rozšířenějšími LPG motory.
Napříč Evropou za 100 euro
Jako důkaz úspornosti Citigo s pohonem CNG se rozhodl mistr světa v úsporné jízdě Gerhard Plattner podniknout 2700 kilometrů dlouhou cestu napříč celou Evropou. Vyrazil z italské Vicenzy a za jeden týden plánuje dojet do Stockholmu. Na celou cestu má rozpočet na tankování pouhých 100 eur. Při cestě se zastaví jak v domovské továrně Škoda, tak i v Praze. Pokud se mu plán vydaří, bude celková spotřeba 2,21 litru plynu na 100 km.
Škoda doufá, že touto cestou Gerhard Plattner demonstruje úspornost Citigo, ale také že oživí zájem o všechny modely značky. Škoda tento rok zásadně obměňuje celou svou nabídku novými verzemi nebo aspoň vylepšeními těch starších. Proto se očekává, že se objeví mnohem více ojetých aut k prodeji. Na nabídku velkého množství ojetin nejen od Škody se podívejte na stránky autobazaru Auto ESA.
Ukáže až čas, jestli se pohony CNG v našich podmínkách prosadí. Většímu využití zatím brání vysoká pořizovací cena a malý počet čerpacích stanic.