Vypadá jako sněžný skútr. X Tractor má pásy místo kol, solární panely a autonomní řízení

2

I když na silnicích traktory přímo nesnášíme, jelikož brzdí provoz, na polích jsou zatím nenahraditelnými pomocníky farmářů a zemědělců. I tady je však vidět pořádný pokrok, kdy řada z nich opustila staré Zetory a vyměnila je buď za novějším, nebo zahraniční stroje JohnDeere. A jaký má být budoucnost farmaření?

Futuristický traktor Kubota

Možný směr ve vývoji traktorů naznačil japonský výrobce zemědělské techniky Kubota, který představil svůj X Tractor, nebo též Dream Tractor. Používány jsou zatím oba dva názvy. Už na první pohled je vidět, že toto vozítko by budilo velkou pozornost i na silnici, natož na poli. Na první pohled může jeho design připomínat spíše sněžný skútr, a to jak pro tvar, tak i pásy místo klasických kol. Skutečně však není pomocníkem rolbařů a vlekařů. Kubota X Tractor má být pomocníkem zemědělců.

Mohlo by vás zajímat:  Spyker D12 Peking-to-Paris - Sériové SUV příští rok!

Bez nafty, ale s elektřinou

Není to jenom futuristický vzhled. Je to také v současné době stále ještě futuristický pohon, který ho charakterizuje. Zapomeňte na špinavou naftu. Kubota Dream Tractor je zemědělským strojem na elektřinu. Podle japonské značky je stejně jako v elektromobilismu, tak i ve světě zemědělství elektřina budoucností. Nechybí tak například solární panely, které pomohou nabíjet akumulátory i za běžného provozu na poli. Takto může vypadat budoucnost ekologického zemědělství.

Využití umělé inteligence

Blíží se též doba, kdy nebudou potřeba ani řidiči aut, tak ani řidiči zemědělských strojů. Každého člověka nahradí umělá inteligence a technologie autonomního řízení. V oblasti zemědělství to dává smysl, jelikož lze ušetřit jak čas, tak i náklady. A pole přece jenom není silnice, kde by hrozilo velké nebezpečí. X Tractor tak dokáže nejenom zcela sám obdělávat pole, ale umí i automaticky upravovat světlou výšku, stejně jako upravovat své těžiště, podle aktuálních potřeb.

David Hampl

O David Hampl

V případě kontaktu využijte email: hampl@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora