DS3 Crossback je tříválcová stylovka, za kterou se každý otočí

Img 4071

Už když jsme do testovaného vozu usedali, tak bylo jasné, že budeme středem pozornosti. A to se také potvrdilo. Pohledy řidičů na křižovatkách, nebo chodců podél silnic dávaly tušit, že DS3 Crossback není tuctovým autem. Pojďte se s ním seznámit blíže.

Design, který se odlišuje

Přijde vám, že jsou všechny současné crossovery doslova na jedno brdo? Každý naštěstí takový není, jelikož DS3 Crossback z celkové šedi velmi hrdě vyčnívá. A to výraznou přední maskou s dominantním logem DS, zcela unikátně tvarovanými světly se zajímavým přesahem kapoty, s netradičně vedeným pruhem LED světel, které míří shora dolů, nebo mnoha prolisy, které zkrátka umí přitáhnout pozornost.

Kapitolou samu pro sebe jsou použité kliky, které jsou během jízdy zapuštěné. Opět prvek, který můžeme označit za designový, ale i praktický – napomáhá aerodynamice. Zapuštěné jsou kliky i když je auto zamčené. Stačí však k němu přijít s klíčkem v kapse a automaticky se vysunou, čímž není otevírání jakýchkoliv dveří nijak problematické. K opačnému efektu automaticky dojde, pokud se od vozu vzdálíte. Díky této automatické vysouvací funkci není třeba různými grify a pomocí obou rukou různě naklánět nebo vyklápět madlo. Jednoduše vezmete za kliku a otevíráte.

Interiér, to je designový koncert

Jakmile se nabažíte tím, co nabízí karoserie DS3 Crossback a usednete dovnitř, čeká vás další „wow“ efekt. Opět nelze přehlédnout, že extravagantními prvky se zde nešetřilo. A to ať začneme třeba unikátními sedadly s netradičním vzorem (který se však v případě drobků může stát lehce nepraktický). Sedalo řidiče u našeho testovacího vozu mělo navíc i masážní funkce. Na dlouhých cestách věc, na kterou si velmi brzy zvyknete. Snad jenom škoda, že běžné páčky směrovek a ovládání tempomatu jsou klasické. Zvláště, když i volant zaujme svým povedeným tvarem.

Mohlo by vás zajímat:  Test Lexus NX 350h 4x4 E-Four LUXURY TOP – povedený mezigenerační posun

Nejvíce designové extravagance vás rozhodně zaujme na středovém panelu. Hned pod výrazným displejem se nachází řada ovládacích prvků v kosočtvercovém tvaru, které umožní jak přístup k funkcím infotainmentu, tak lze pomocí nich ovládat třeba vyhřívání sedadel, handsfree, nebo hlasitost autorádia. Hned pod nimi najdete výrazně podsvícené, zcela osamocené tlačítko. K čemu? K nastartování vozu.

Pokračujeme dále k řadící páce, která je lemována dvěma pásy opět velmi povedeně řešených designových tlačítek. Těmi například stahujete boční okénka. Povedené digitální přístrojová deska vozu a již zmíněný volant jsou potom příjemnou třešničkou na pomyslném dortu.

Tříválec 1,2 Puretech, který velmi slušně jede

Ježí se vám vlasy na hlavě z toho, že tato stylová prémiovka má pod kapotou tříválec? Dejte mu šanci a po pár desítkách kilometrů zjistíte, že to vůbec nevadí. Náš testovaný DS3 Crossback s motorem 1,2 Puretech měl výkon 130 koní. Automobilka dále nabízí i verzi se 100, nebo 155 koni pro ty nejnáročnější. Naše střední motorizace zcela vyhovovala jak v případě samotné odezvy, tak v případě příjemné spotřeby (oficiální materiály mluví o 4,9 l/100 km). Díky dobrému naladění motor bez problémů zabírá i od nižších otáček a v kombinaci s osmistupňovým automatem mu skutečně není co vytknout.

Mohlo by vás zajímat:  Test Mazda CX-30: Jeden z posledních mohykánů jde cestou, od které se ostatní dávno odklonili

A to stejné se dá říci i o celkových jízdních vlastnostech. Auto dobře sedí v zatáčkách, drží jízdní stopu a při každém manévru nabízí dostatečný pocit jistoty, že je vše pod kontrolou. A když bude třeba přece jenom trochu prudčeji akcelerovat, máte tam stovku za 9,2 sekundy. Jako crossoveru, tedy primárně městskému SUV není autu skutečně co vytknout.

Nekupujete si jenom auto, ale all inclusive služby

Začínáte si na DS3 Crossback dělat zálusk? V případě naší testované verze GrandChic bude třeba sáhnout do peněženky poněkud hlouběji. Základní verze testovaného auta vyjde na 755 000 Kč. To naše mělo navíc ještě řadu věcí navíc, za které je pochopitelně nutné si připlatit. Konkrétně máme na mysli zlatou barvu s označením Imperial Gold, kůži Nappa, 18palcová hliníková kola, pakety Extended Safety + DS Drive Assist, bezdrátovou nabíječku mobilu, nebo skvělý (což jsme na vlastní uši vyzkoušeli) Hi-Fi systém Focal. A v tu chvíli jsme na částce 972 000 Kč.

Ale pozor. Koupí vozu komfort, který vám DS nabízí, rozhodně nekončí. V ceně máte předplacenou řadu doslova all inclusive služeb. Tou hlavní je 5 let záruka (s omezením 60 000 km) a také FreeDrive smlouva. Ta obsahuje veškerý povinný servis, který zahrnuje jak díly a materiál, tak i práci. Cokoliv bude třeba na voze vyměnit, ať už půjde o brzdové destičky nebo stěrače, je to zdarma. V tu chvíli už konečná částka nepůsobí až tak astronomicky.

Mohlo by vás zajímat:  Test SsangYong Korando: Manuál, čtyřkolka, a hlavně atraktivní cenovka

Závěrečné shrnutí

Co by se dalo vozu DS3 Crossback vytknout? Vlastně nic. Někteří se možná podiví nad cenou, ale vzhledem ke špičkové příplatkové výbavě a službám co jsou v ní zahrnuty není nijak nestandardní. K tomu přidejte fakt, že nejezdíte v autě, které zapadne mezi ostatními, ale ve skutečném designovém skvostu. Značka DS se zkrátka chtěla odlišit, a to se jí povedlo na jedničku. Jak v exteriéru, tak interiéru. A přitom musíme uznat, že nedošlo k tomu, že by snad design, jakkoliv převyšoval praktičnost, například pokud jde o ovládání různých prvků.

Jako městskému SUV plně dostačuje i použitá tříválcová motorizace se 130 koňmi pod kapotou, které v kombinaci s 8stupňovým automatem nabízejí vše, co může řidič v rámci jízdních potřeb vyžadovat. K tomu přidejme fůru asistentů, kteří se starají jak o vaše bezpečí, tak i pohodlí. Zkrátka a jednoduše, DS3 Crossback je zajímavá stylovka, se kterou se budete chtít velmi rádi projíždět.

David Hampl

O David Hampl

V případě kontaktu využijte email: hampl@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora